Według badania przeprowadzonego przez Backlinko, 91% użytkowników nie dociera do dołu pierwszej strony po kliknięciu linku w wynikach wyszukiwania zapytania. To właśnie ten fakt zachęca firmy do skupienia się na promocji SEO.
W tym artykule wyjaśnimy, w jaki sposób treści generowane przez użytkowników mogą mieć pozytywny wpływ na SEO i rankingi wyszukiwania.
Czym jest SEO dla treści użytkowników?
Zastanów się, co dzieje się po opublikowaniu treści. Załóżmy, że post ma 5000 słów, jest bogaty w słowa kluczowe i stosuje wszystkie najlepsze strategie SEO. Googlebot następnie indeksuje tę treść, decyduje, w jaki sposób uzyska ona punktację w wirtualnej skali EAT (ekspertyza, autorytet i zaufanie), a następnie odpowiednio ją indeksuje.
Teraz wyobraź sobie ten sam post tylko z możliwością pozostawienia komentarza. Każdego dnia w komentarzach będzie publikowanych około 200 nowych słów, a nawet kilka niestandardowych obrazów i filmów pełnych nowych słów kluczowych, linków i interesujących treści. Post znacznie się rozszerzy i zacznie omawiać temat w znacznie szerszym sensie. Gdy Googlebot ponownie ją zindeksuje, zobaczy, że zawartość jest znacznie bogatsza niż wcześniej, więc Twoje pozycje w rankingu mogą się poprawić.
Oczywiście jeden lub dwa komentarze nie zmienią twojego rankingu, ale jeśli zastosujesz niektóre ze wskazówek dotyczących treści generowanych przez użytkowników, które udostępniamy w tym artykule, efekty będą znaczące.
Oto niektóre z podstawowych typów treści generowanych przez użytkowników:
- Recenzje
Czytaj dalej →