Top 5 serwisów e-mail marketingu


E-mail marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi angażujących klientów, ale także jedno z najbardziej złożonych. Za pomocą kampanii mailingowej możesz poinformować odbiorców o nowym produkcie, korzystnej promocji czy ważnych zmianach w polityce firmy na czas. Jednak, gdy informacja jest nieaktualna lub nieistotna dla użytkownika, e-mail jednym kliknięciem jest przenoszony do spamu, subskrypcja zostaje anulowana i kanał wpływu na użytkownika zostaje zamknięty.

Obecnie istnieje wiele serwisów online, które pomagają nie tylko tworzyć szablony i konfigurować kampanie e-mailowe, ale także udzielają kompetentnych porad dotyczących tworzenia e-maili i zbierania danych analitycznych. Poniżej przedstawiamy 5 popularnym serwów.

Unisender


Serwis oferuje:

  • wersję darmową z limitem 1,5 tys. e-maili i 100 kontaktów;
  • taryfę premium zawierająca 1000 kontaktów kosztuje 220 USD miesięcznie. To, poza pełną funkcjonalnością serwisu, obejmuje rekomendacje dotyczące poprawy efektywności wysyłek, a także fachową pomoc.

    Plusy:
  • Łatwość obsługi, możliwość dostosowania liter do różnych urządzeń.
  • Statystyki wydajności newslettera są aktualizowane w czasie rzeczywistym i mogą być zintegrowane z Google Analytics.

    Minusy:
  • Minimalna liczba kontaktów dostępnych w abonamencie darmowym oraz brak aplikacji mobilnej.

SendPulse


W przeciwieństwie do poprzedniej usługi, specjalizuje się nie tylko w tworzeniu list mailingowych listów, ale także list mailingowych SMS, powiadomień push i chatbotów.

Darmowa wersja zawiera 15 000 e-maili i 500 kontaktów. Maksymalna taryfa Enterprise za 1000 kontaktów kosztuje 1112,90 € miesięcznie.

Dzięki temu nie tylko otrzymasz nieograniczoną liczbę e-maili, ale także będziesz mógł podłączyć cały zespół do kompanii mailingowych, a także korzystać z dowolnej liczby adresów i domen.

Plusy:

  • Własny system CRM do optymalizacji procesów analityki i interakcji z klientami.
  • Wysyłanie poczty przez serwer SMTP zasobu poprawia dostarczalność.
  • Szablony e-maili dostosowane są do urządzeń mobilnych, dostępna jest aplikacja na smartfony.
    Minus – Google Analytics dostępne tylko na płatnych planach.

GetResponse


Możesz bezpłatnie wysłać nieograniczoną liczbę e-maili do 500 kontaktów. Plan profesjonalny, który obsługuje 1000 kontaktów, kosztuje 69 USD miesięcznie. Zawiera wszystkie funkcje automatyzacji mailingu, połączenie dla 5 użytkowników, funkcje e-commerce i konfigurację powiadomień push.

Plusy:

  • Opcje „Czas idealny” i uwzględnianie stref czasowych.
  • Różnorodne narzędzia do segmentacji odbiorców: według stopnia zaangażowania klienta, system tagów i punktów, który dzieli odbiorców według cech istotnych jakościowo.

    Minusem jest wysoka cena i skomplikowany interfejs.

Benchmark

Darmowy plan pozwoli Ci wysyłać 250 e-maili miesięcznie do dowolnej liczby klientów. Cała funkcjonalność serwisu jest dostępna w dowolnej taryfie. Praca z bazą danych zawierającą 1000 kontaktów i nieograniczoną liczbę listów będzie kosztować 23 USD miesięcznie.

Plusy:

  • Oprócz prostego edytora opartego na zasadzie Drug&Drop, istnieje bardziej rozbudowany, oferujący serwis online do tworzenia szablonu HTML.
  • Istnieje możliwość założenia kanału RSS, np. z artykułami z firmowego bloga.
  • Narzędzia do edycji obrazu.
  • Dostępnych 1500 integracji.

    Minus – polskokojęzyczni użytkownicy będą musieli korzystać z interfejsu w języku angielskim, a wsparcie jest również w języku angielskim.

ActiveCampaign


Nie ma darmowego planu, tylko dwutygodniowy okres próbny. Najtańsza taryfa kosztuje 15 USD miesięcznie. Za pełną funkcjonalność będziesz musiał zapłacić 323 USD miesięcznie. Obejmuje to niestandardową domenę, nieograniczone testowanie i usługi projektowe.

Plusy:

  • Wiele opcji segmentacji odbiorców.
  • Wiele scenariuszy dostosowywania kampanii e-mailowych.
  • Własny system CRM.
    Minusy:
  • Wysokie ceny.
  • Angielski interfejs i wsparcie.

Wynik:
Wybór konkretnej usługi do tworzenia biuletynów e-mail opiera się na konkretnych zadaniach Twojej firmy. Jedna witryna będzie oferować wygodny kreator szablonów, inna będzie oferować szczegółowe i zrozumiałe analizy, a trzecia będzie oferować największe możliwości automatyzacji i dopracowania wysyłek.

Najbardziej przystępną opcją nie tylko przy minimalnej stawce, ale także przy maksymalnej jest SendPulse . Dla małego sklepu internetowego funkcjonalność usługi będzie w zupełności wystarczająca. Unisender oferuje bardziej poważne narzędzia, ale wymaga budżetu. Benchmark jest porównywalny pod względem kosztów użytkowania z Unisender, usługa ta przyciąga przede wszystkim dużą liczbą integracji. GetResponse , a w szczególności ActiveCampaign , to profesjonalne usługi, które mogą przenieść wydajność poczty e-mail na wyższy poziom, ale dla początkującego sprzedawcy towarów i usług ich ceny raczej nie będą akceptowalne.