Jak skonfigurować analizę kompleksową Bitrix24: przewodnik krok po kroku
18 January 2021

Analiza kompleksowa  jest jednym z narzędzi Bitrix24, pozwalającym menedżerom i marketerom zrozumieć, które źródła reklam faktycznie przynoszą przychody, a które tylko pochłaniają budżet bez pożądanego rezultatu.

W przypadku firm, które połączyły więcej niż 2 kanały promocji, warto skorzystać z analizy kompleksowej. Jednocześnie za pomocą tego narzędzia możesz śledzić skuteczność nie tylko reklamy kontekstowej i reklamy w sieciach społecznościowych, ale także skuteczność reklamy zewnętrznej, bloga i innych źródeł.

Analiza kompleksowa rozwiązuje następujące zadania:

  1. Automatycznie oblicza zwrot ze źródeł reklamowych;
  2. Wyświetla raporty w formie wizualnej;
  3. Pokazuje, jak menedżerowie przetwarzają oferty z różnych źródeł reklam;
  4. Umożliwia prawidłowe rozłożenie budżetu marketingowego.

Teraz zacznijmy konfigurować analizy kompleksowe w Bitrix24.

Krok 1: Łączymy konta reklamowe

Aby statystyki były wyświetlane w CRM, źródła reklam muszą być skonfigurowane zarówno od strony Bitrix24, jak i od strony konta reklamowego.

Aby skonfigurować źródła reklam w Bitrix24, przejdź do zakładki Źródła i kanały w analizie kompleksowej.

Снимок экрана (68).png

Schemat konfiguracji dla wszystkich kanałów reklamowych jest taki sam:

1 etap: zautoryzuj się w kontach reklamowych (Facebook, Google Ads, Yandex Direct i inne).

2 etap: w Źródłach ruchu utwórz własny kanał lub podłącz istniejący na karcie. Naciśnij przycisk „Podłączyć”.

Uwaga! Raportowanie w analizie kompleksowej Bitrix24 będzie wyświetlane tylko dla kont klientów systemów reklamowych.

3 etap: nadaj każdemu źródłu reklam nazwę tagu UTM. Z nazwy tagu UTM powinno jasno wynikać, które źródło reklamy jest podłączone.

4 etap: zapisz wszystkie zmiany.

Снимок экрана (69).png

Przyjrzyjmy się bliżej tagom UTM.

Tagi UTM są potrzebne, aby analiza kompleksowa Bitrix24 mogła zrozumieć, z jakiego źródła reklam pochodzą użytkownicy. Raporty bez tagów UTM nie będą wyświetlane.

Poniżej znajdują się przykłady tego, jak tag UTM może wyglądać w różnych systemach reklamowych w analizie kompleksowej Bitrix24.

 Tag UTM    

 Konto reklamowe    

 direct

 Yandex Direct

 facebook

 Facebook

 google

 Google Ads

Nazwy tagów UTM, które wskażesz w analizie kompleksowej Bitrix24, muszą być umieszczone na wszystkich linkach w źródłach reklamowych. Na przykład w analizie kompleksowej Bitrix24 dla Yandex Direct określono bezpośredni tag UTM direct. Następnie wszystkie reklamy w Yandex Direct muszą zawierać linki z określonym tagiem UTM.

Na przykład adres strony internetowej wygląda następująco: https://demo-artismedia.bitrix24.site, gdy adres strony internetowej z określonym tagiem UTM wygląda jak: https://demo-artismedia.bitrix24.site/?utm_source=direct 

Krok 2: Łączymy stronę internetową

Jeśli strona internetowa działa w systemie CMS 1C-Bitrix, nie trzeba wprowadzać żadnych dodatkowych ustawień. W takim przypadku witryna łączy się automatycznie z Bitrix24.

Jeżeli strona internetowa jest zasilana przez inny CMS, należy zainstalować w witrynie widżet otwartych kanałów Bitrix (open lines) lub widżet analityki kompleksowej (end-to-end analytics), aby statystyki pochodziły ze strony internetowej.

Aby połączyć stronę internetową z analizą kompleksową Bitrix24, przejdź do kanałów kontaktowych na karcie Moja strona internetowa.

Снимок экрана (68).png

Kliknij przycisk Dodaj stronę internetową i wklej adres witryny w polu.

Снимок экрана (70).png

Zakładka Kod na Twojej stronie internetowej będzie zawierała kod js widżetu analizy kompleksowej (end-to-end), który należy umieścić na wszystkich stronach, na których wymagane jest śledzenie statystyk odwiedzin, zastępowanie numerów telefonów i adresów mailowych.

Снимок экрана (71).png

Jeśli strona internetowa wymaga otwartego kanału, można to ustawić, wstawiając kod js widżetu otwartego kanału. W tym celu przejdź do sekcji Centrum Kontaktowe, wybierz kartę Widget dla strony internetowej, wybierz otwarty kanał z listy i skopiuj jej kod. Następnie kod należy zainstalować na stronach witryny, na których wymagany jest otwarty kanał.

Krok 3: Konfigurowanie śledzenia połączeń

Śledzenie połączeń jest konieczne, aby poprawnie określić, z jakiego źródła reklamy nadeszło połączenie. Istotą śledzenia połączeń jest przypisanie własnego numeru telefonu do każdego kanału reklamowego. W rezultacie otrzymujesz statystyki dotyczące źródeł połączeń.

Aby śledzenie połączeń działało w analizie kompleksowej Bitrix24, wykonaj 4 kroki:

  1. Podłącz telefonię IP;
  2. Kup wymaganą liczbę numerów telefonicznych;
  3. W ustawieniach analityki kompleksowej Bitrix24 rozpowszechniaj numery telefoniczne według źródeł reklam;
  4. Podaj w reklamach odpowiednie numery.
Снимок экрана (72).png

Krok 4: Łączymy reklamę zewnętrzną

Aby śledzić skuteczność reklamy zewnętrznej w analizie kompleksowej Bitrix24, kliknij kartę Dodaj w Źródłach ruchu.

Снимок экрана (73).png

Podajemy nazwę źródła reklamy i, jeśli to konieczne, tag UTM. Jeśli tworzysz zewnętrzne źródło reklam, nie musisz dołączać tagu UTM. Kliknij przycisk Zapisz.

Снимок экрана (74).png

Podstawowe ustawienia konfigurują się w Śledzeniu połączeń. W przypadku banera reklamowego musisz mieć osobny numer telefonu, który jest dodawany do określonego źródła reklamy w ustawieniach śledzenia połączeń.

Zróbmy podsumowanie

W 4 krokach skonfigurowaliśmy źródła reklam i połączyliśmy stronę internetową z analizą kompleksową Bitrix24.

Możesz samodzielnie dokonać ustawień. Jeśli nie masz czasu, możesz skontaktować się z nami, aby skonfigurować analizę kompleksową.

Analiza kompleksowa to narzędzie Bitrix24 CRM, które pozwala ocenić zwrot z inwestycji (ROI) każdego źródła reklam. Zrozumiesz, jak efektywnie wydajesz budżety reklamowe.


Uzyskaj rabat

Skorzystaj z kalkulatora i uzyskaj rabat na swój projekt. Po przesłaniu formularza nasz menedżer skontaktuje się z Tobą w celu zastosowania rabatu. Zniżka będzie obowiązywać przez trzy dni od daty rezerwacji.

Wysokość rabatu zmienia się co tydzień i zależy od obciążenia produkcyjnego.
Rabat dotyczy tylko rozwoju nowej strony internetowej.