Analiza kompleksowa jest jednym z narzędzi Bitrix24, pozwalającym menedżerom i marketerom zrozumieć, które źródła reklam faktycznie przynoszą przychody, a które tylko pochłaniają budżet bez pożądanego rezultatu.
W przypadku firm, które połączyły więcej niż 2 kanały promocji, warto skorzystać z analizy kompleksowej. Jednocześnie za pomocą tego narzędzia możesz śledzić skuteczność nie tylko reklamy kontekstowej i reklamy w sieciach społecznościowych, ale także skuteczność reklamy zewnętrznej, bloga i innych źródeł.
Analiza kompleksowa rozwiązuje następujące zadania:
Teraz zacznijmy konfigurować analizy kompleksowe w Bitrix24.
Aby skonfigurować źródła reklam w Bitrix24, przejdź do zakładki Źródła i kanały w analizie kompleksowej.
Schemat konfiguracji dla wszystkich kanałów reklamowych jest taki sam:
1 etap: zautoryzuj się w kontach reklamowych (Facebook, Google Ads, Yandex Direct i inne).
2 etap: w Źródłach ruchu utwórz własny kanał lub podłącz istniejący na karcie. Naciśnij przycisk „Podłączyć”.
Uwaga! Raportowanie w analizie kompleksowej Bitrix24 będzie wyświetlane tylko dla kont klientów systemów reklamowych.
3 etap: nadaj każdemu źródłu reklam nazwę tagu UTM. Z nazwy tagu UTM powinno jasno wynikać, które źródło reklamy jest podłączone.
4 etap: zapisz wszystkie zmiany.
Przyjrzyjmy się bliżej tagom UTM.
Tagi UTM są potrzebne, aby analiza kompleksowa Bitrix24 mogła zrozumieć, z jakiego źródła reklam pochodzą użytkownicy. Raporty bez tagów UTM nie będą wyświetlane.
Poniżej znajdują się przykłady tego, jak tag UTM może wyglądać w różnych systemach reklamowych w analizie kompleksowej Bitrix24.
Tag UTM
Konto reklamowe
direct
Yandex Direct
facebook
Facebook
google
Google Ads
Nazwy tagów UTM, które wskażesz w analizie kompleksowej Bitrix24, muszą być umieszczone na wszystkich linkach w źródłach reklamowych. Na przykład w analizie kompleksowej Bitrix24 dla Yandex Direct określono bezpośredni tag UTM direct. Następnie wszystkie reklamy w Yandex Direct muszą zawierać linki z określonym tagiem UTM.
Na przykład adres strony internetowej wygląda następująco: https://demo-artismedia.bitrix24.site, gdy adres strony internetowej z określonym tagiem UTM wygląda jak: https://demo-artismedia.bitrix24.site/?utm_source=direct
Jeżeli strona internetowa jest zasilana przez inny CMS, należy zainstalować w witrynie widżet otwartych kanałów Bitrix (open lines) lub widżet analityki kompleksowej (end-to-end analytics), aby statystyki pochodziły ze strony internetowej.
Aby połączyć stronę internetową z analizą kompleksową Bitrix24, przejdź do kanałów kontaktowych na karcie Moja strona internetowa.
Kliknij przycisk Dodaj stronę internetową i wklej adres witryny w polu.
Zakładka Kod na Twojej stronie internetowej będzie zawierała kod js widżetu analizy kompleksowej (end-to-end), który należy umieścić na wszystkich stronach, na których wymagane jest śledzenie statystyk odwiedzin, zastępowanie numerów telefonów i adresów mailowych.
Jeśli strona internetowa wymaga otwartego kanału, można to ustawić, wstawiając kod js widżetu otwartego kanału. W tym celu przejdź do sekcji Centrum Kontaktowe, wybierz kartę Widget dla strony internetowej, wybierz otwarty kanał z listy i skopiuj jej kod. Następnie kod należy zainstalować na stronach witryny, na których wymagany jest otwarty kanał.
Aby śledzenie połączeń działało w analizie kompleksowej Bitrix24, wykonaj 4 kroki:
Możesz samodzielnie dokonać ustawień. Jeśli nie masz czasu, możesz skontaktować się z nami, aby skonfigurować analizę kompleksową.
Analiza kompleksowa to narzędzie Bitrix24 CRM, które pozwala ocenić zwrot z inwestycji (ROI) każdego źródła reklam. Zrozumiesz, jak efektywnie wydajesz budżety reklamowe.
Back to the list
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Polityka prywatności