Sytuacja na świecie szybko się zmienia. . W takich warunkach, pierwszym krokiem dla firm, jest aktywność wobec klientów. Zachowania klientów się zmieniają, co oznacza, że strategia marketingowa jest warta dostosowania. Jak dostosować strategię, aby nie tylko zatrzymać obecnych klientów, ale także przyciągnąć nowych?
W tym artykule podzielimy się wskazówkami dyrektora działu marketingu firmy Bitrix24 Svetlany Bereguliną, a także przykładami firm.
Twoi obecni klienci mogą udzielić Ci wskazówek, jak przesuwać się do przodu. Aby opracować nową propozycję wartości, wybierz 5-10 klientów docelowych w swoim CRM i przeprowadź z nimi wywiad. Podczas wywiadu zrozumiesz, jakie kluczowe «bóle» przeszkadzają teraz klientom. Opierając się na tych informacjach, opracuj kilka pomysłów.
1. Odpowiedź na realne potrzeby klientów docelowych;
2. Różnica w stosunku do konkurentów;
3. Dowody.
Wiele firm zmniejszyło budżety reklamowe w czasie kryzysu, więc koszt reklamy kontekstowej i ukierunkowanej spadł. Reklama na YouTube jest istotna, ponieważ ludzie spędzają więcej czasu na wideohostingu. Reklamy telewizyjne i radiowe pomogą opowiedzieć o Twoim produkcie. Dzisiaj ludzie spędzają więcej czasu w domu i wolą poruszać się w transporcie osobistym.
Artykuły ekspertów na Twój temat. Na przykład Blog Platformy Buffer. IMarketerzy i copywriterzy piszą w tym Blogu o tym, jak konkretnemu użytkownikowi rozwiązać określone zadanie podczas pracy z mediami społecznościowymi. Tworzy to wartość informacyjną.
Źródło: https://www.instagram.com/gopro/?hl=ru
SMM. Przykładem jest blog agencji reklamowej "Setters" w Instagram. Firma publikuje zbiory książek, wywiady z pracownikami, opowiada o nowych narzędziach marketingowych, trendach biznesowych. Treści są tworzone nie tylko w postaci publikacji ze zdjęciami, ale także w formacie wideo, Stories, IGTV, masek. Wyróżnia ich design, copywriting w stylu informacyjnym, a także kompetentne podejście do targetowania.
Źródło: https://www.instagram.com/setters.me/?hl=ru
Chatboty. Przykłady użycia przeczytaj link.
Automatyczne kampanii e-mailowe lub przez komunikatory internetowe. Automatyzacja kampanij e-mailowych oznacza, że automatycznie wysyłasz wiadomości e-mail na podstawie wydarzeń: odwiedzin witryny, zakupów, porzuconego koszyka.
Możesz wejść głębiej w automatyzację i stworzyć automatyczne lejki, które nie ograniczają się tylko do mailingów. Lejki te prowadzą użytkownika od pierwszej interakcji z firmą do zakupu i obejmują system narzędzi: reklamy online, strony docelowe, formularze internetowe, integrację z eCommerce, obsługę płatności i akceptację.
Netologia. Oferuje kursy zarówno dla początkujących w marketingu internetowym, jak i kursy specjalistyczne. Na przykład E-mail marketing, analityka internetowa, marketing wideo, reklama kontekstowa, SMM, SEO i inne.
Kursy z zakresu e-marketingu znajdziesz u firmy Completo.
Skillbox, uniwersytet online dla poszukiwanych zawodów, oferuje kursy z zakresu marketingu internetowego, analityki internetowej, targetowania, marketingu wydajnościowego, marketingu eCommerce i nie tylko.
Wyższa Szkoła targetu. Dowiesz się, jak skonfigurować i zoptymalizować kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie, Vkontakte.
Kursy Udemy. Na platformie dostępne są wysoce specjalistyczne kursy marketingowe: promocja aplikacji, sprzedaż na Amazon, testy A / B itp.
Aby przyciągnąć i utrzymać klientów w czasach niestabilności, dostosuj strategię marketingową:
1. Przeprowadzaj wywiady z klientami;
2. Przejrzyj swoją propozycję wartości;
3. Połącz różne podejścia do promocji;
4. Użyj narzędzi, których wcześniej nie używałeś;
5. Zdobądź nową wiedzę i umiejętności.
Back to the list
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Polityka prywatności