Tworzymy strony docelowe w Konstruktorze Bitrix24 w 7 krokach
16 January 2021
Konstruktor do tworzenia stron internetowych i stron docelowych w Bitrix24 jest narzędziem do tworzenia stron bez umiejętności programowania. Wyobraźmy sobie sytuację, gdy mamy szybko stworzyć stronę docelową na konkretne wydarzenie lub przy okazji wyprzedaży. Nie zawsze można skorzystać z usług programistów zarówno pod względem finansowym, jak i terminowym. Własnie w takim razie na ratunek przychodzi Konstruktor do tworzenia stron w Bitrix24.

Konstruktor do tworzenia stron w Bitrix24 jest korzystny i przydatny dla biznesu z 5 powodów:

  1. Posiada wiele gotowych szablonów stron internetowych;
  2. Strona internetowa integruje się z czatami online;
  3. Zgłoszenia ze strony internetowej trafiają do CRM i nie giną;
  4. Można połączyć Google Analytics, Yandex Metrics, piksel Facebooka do strony;
  5. Można umieścić stronę internetową w domenie publicznej w ciągu kilku sekund.

Przygotowaliśmy przewodnik krok po kroku, jak tworzyć strony docelowe za pomocą Konstruktora w Bitrix24.

Ogólny plan tworzenia strony docelowej za pomocą Konstruktora w Bitrix24

Podzielmy proces tworzenia strony internetowej za pomocą Konstruktora w Bitrix24 w 7 krokach:
  1. Krok 1 – Zrób ustawienia początkowe;
  2. Krok 2 – Utwórz menu i wybierz okładkę strony docelowej;
  3. Krok 3 – Dodaj treści podstawowe;
  4. Krok 4 – Dodaj formularz CRM;
  5. Krok 5 – Skonfiguruj otwarte kanały;
  6. Krok 6 – Połącz Google Analytics;
  7. Krok 7 – Dokonaj ostatecznych ustawień.

Teraz spójrzmy na każdy krok po kolei.

Krok 1 – Zrób ustawienia początkowe

Aby utworzyć stronę docelową za pomocą Konstruktora w Bitrix24, przejdź do roździału „Strony docelowe” i naciśnij przycisk „Utwórz stronę” albo „Nowa strona”. 

1.png

Dalej masz wybrać odpowiedni szablon lub utworzyć stronę od podstaw z pustego szablonu. Wybierzemy pusty szablon, aby pokazać, jak pracować z narzędziami do projektowania. 

2.png

Ponadto Bitrix24 zaoferuje wykonanie wstępnych ustawień przyszłej strony docelowej. Wpisz tytuł i opis strony docelowej. Będą wyświetlane w sieciach społecznościowych i komunikatorach internetowych, jeśli zostanie tam zamieszczony link. Wybierz paletę kolorów dla witryny. Niektóre elementy interfejsu będą wyświetlane w określonym kolorze, w tym przyciski i widżet czatu online. Kliknij przycisk „Utwórz”.

3.png

Krok 2 – Utwórz menu i wybierz okładkę strony docelowej

Aby dodać dowolną sekcję do strony docelowej, kliknij przycisk „Dodaj blok”. Aby dodać menu, przejdź do sekcji „Menu i nagłówek witryny” i wybierz tam menu o odpowiednim designie.

Teraz dodajmy okładkę do strony docelowej. Na okładce z reguły na szerokości całego ekranu umieszczane jest zdjęcie, tekst, który w krótkiej formie oddaje istotę strony docelowej, a także przyciski. Aby dodać okładkę, kliknij przycisk „Dodaj blok” i wybierz na liście element „Okładka”. Sekcja oferuje zestaw gotowych okładek. Szablon z licznikiem czasu wybierzemy podczas tworzenia strony docelowej do seminarium.

6.png


Następnie edytuj menu: dodaj swoje logo i zmień nazwy elementów. Aby to zrobić, kliknij przycisk „Edytuj”.

4.png

Otworzy się panel edycji. Możesz w nim dodać logo, zmienić nazwę pozycji menu i podać linki do każdej pozycji. Dodatkowe pozycje menu można usunąć. Po edycji kliknij przycisk „Zapisz”.

Aby zmienić obraz tła na okładce, daty wydarzeń, licznik czasu, tytuł, ikony i tekst na przycisku, kliknij przycisk „Edytuj”. Aby zmienić wcięcia między elementami, kolor nakładki, interlinię, czcionkę, cień w tekście, kliknij przycisk „Projekt”. Należy pamiętać, że panel „Projekt i ustawienia” można pozostawić otwarty, klikając różne elementy bloku, a dla każdego elementu pojawi się jego własny zestaw ustawień designu.

5.png

Krok 3 – Dodaj treści podstawowe

Pozostałe bloki dodajemy w taki sam sposób, jak dodaliśmy menu i okładkę. Edycja projektu i ustawienia są wykonywane w ten sam sposób. Do strony docelowej możesz dodać następujące rodzaje bloków:
  1. Tekst;
  2. Tekst i obrazy;
  3. Galeria;
  4. Filmy;
  5. Nagłówki;
  6. Kolumny;
  7. Przyciski i linki;
  8. Liczniki czasu;
  9. Separatory;
  10. Stopka strony;
  11. Feed;
  12. Rozkład;
  13. Opinie;
  14. Zespół;
  15. Taryfy;
  16. Kontakt;
  17. Sieci społecznościowe.
Dodatkowo istnieje możliwość wklejania własnego kodu html w razie, gdy żaden z projektów na liście szablonów Ci się nie podoba (ale zdarza się to rzadko).

Krok 4 – Dodaj formularz CRM

Często formularz CRM jest dodawany do ostatniego ekranu strony docelowej. Aby dodać formularz CRM, kliknij przycisk „Dodaj blok” i przejdź do sekcji „Formularze CRM”. Wybierz odpowiedni design bloku.

Снимок экрана (61).png
Zestaw pól w formularzu podczas dodawania bloku jest określany albo przez ostatnio używany formularz CRM, albo przez standardowy formularz, który jest już domyślnie zainstalowany w Bitrix24. Aby wyświetlić listę dostępnych formularzy CRM, kliknij przycisk „Edytuj” i przejdź do Ustawienia -> Formularz CRM. Tam możesz wybrać żądany formularz CRM z listy dostępnych. Jeśli potrzebujesz innych pól w formularzu, na przykład stanowisko, firma, lista rozwijana, musisz utworzyć nowy formularz CRM w CRM Bitrix24.
W następnym artykule przygotujemy oddzielny plan krok po kroku, jak stworzyć formularz CRM w Bitrix24. W międzyczasie wróćmy do strony docelowej i przejdźmy do następnego punktu.

Krok 5 – Skonfiguruj otwarte kanały

Po publikacji na stronie docelowej automatycznie pojawi się widżet „Otwarte kanały” Bitrix24 (Open Lines). Możesz tam osadzić czat online, oddzwonienie, czaty w komunikatorach i sieciach społecznościowych lub dodać tylko 1 kanał komunikacji z klientami, na przykład tylko oddzwonienie. Aby to zrobić, musisz albo edytować istniejący widżet, albo stworzyć nowy widżet specjalnie dla strony docelowej.

Aby utworzyć nowy widżet, przejdź do „Centrum Kontaktowe” Bitrix24. Kliknij kafelek „Widget witryny internetowej” i kliknij przycisk „Dodaj nowy widżet”. Otworzy się okno, w którym możesz utworzyć nowy otwarty kanał i dodać te kanały komunikacji, których potrzebujesz.   

Снимок экрана (62).png

Następnie wróć na swoją stronę docelową, kliknij u góry ekranu przycisk Ustawienia -> Ustawienia strony i wybierz żądany widżet w sekcji „Widget witryny”. Utworzony widżet otwartych kanałów powinien pojawić się na liście.

7.png

Skonfigurowaliśmy widżet otwartych kanałów

Krok 6 – Połącz Google Analytics

Google Analytics, podobnie jak Yandex Metrica, piksel Facebooka jest wymagany do zbierania statystyk dotyczących zachowań użytkowników na stronie internetowej. Możesz połączyć tag śledzący Google Analytics, Yandex Metrics do strony docelowej w konstruktorze Bitrix24. Możesz połączyć Google Tag Manager, a także piksele Facebooka.

Aby połączyć Google Analytics ze stroną docelową, kliknij przycisk Ustawienia -> Ustawienia strony, przejdź do sekcji „Dodatkowe” i w „Analityce” zaznacz pole „Google Analytics”. Następnym krokiem jest wprowadzenie identyfikatora śledzenia Google Analytics.

Снимок экрана (64).png

Aby uzyskać identyfikator (ID), zarejestruj się w Google Analytics. Po rejestracji możesz zobaczyć identyfikator konta w sekcji Administrator -> Śledzenie -> Kod śledzenia.

Skopiuj ten numer i wklej go do pola Google Analytics w Bitrix24, a także zaznacz pola, jeśli wymagasz wysyłania danych o kliknięciach przycisków i / lub przeglądach bloków.

Konto Google Analytics jest połączone ze stroną docelową Bitrix24. Inne systemy analityki internetowej są połączone w ten sam sposób.

Krok 7 – Dokonaj ostatecznych ustawień

Dokonaj końcowych ustawień: dostosuj przyciski i pozycje menu, edytuj adres strony docelowej, sprawdź, jak będzie wyglądała strona docelowa dla użytkowników za pomocą podglądu i opublikuj stronę.

Aby przyciski i pozycje menu reagowały na działania użytkownika, powiąż odpowiednie bloki strony docelowej z przyciskami i linkami.

Dołączmy formularz CRM do przycisku: w ustawieniach bloku formularza CRM znajdź sekcję „Kotwica bloku”. Wymyśl i wpisz w polu „Kotwica bloku” nazwę bloku literami łacińskimi. Pamiętaj, że ta kotwica musi być niepowtarzalna na stronie docelowej.

Снимок экрана (64).png
Otwórz okno edycji przycisku i w polu „Link” po znaku „#” wpisz nazwę, którą zapisałeś w zakotwiczeniu bloku za pomocą formularza CRM.

Przycisk jest teraz skonfigurowany. Elementy menu są konfigurowane w ten sam sposób.

Aby edytować adres strony docelowej, kliknij przycisk Ustawienia -> Ustawienia witryny. W sekcji „Adres witryny” kliknij ikonę ołówka. Możesz umieścić stronę docelową w subdomenie Bitrix24 lub określić własną domenę. Opublikujemy ją w subdomenie Bitrix24. Ten sposób jest znacznie szybszy. Musisz tylko wymyślić nazwę.

Снимок экрана (65).png

Kliknij przycisk Podgląd, aby zobaczyć, jak będzie wyglądała strona docelowa dla użytkowników.

Po dokonaniu wszystkich ustawień opublikuj stronę docelową, klikając przycisk „Publikuj”.

Снимок экрана (66).png


Co mamy w wyniku?

W celu tworzenia strony docelowej przez Konstruktor w Bitrix24 w 7 krokach:

  1. Zrób ustawienia początkowe;
  2. Utwórz menu i wybierz okładkę strony docelowej;
  3. Dodaj treści podstawowe;
  4. Dodaj formularz CRM;
  5. Skonfiguruj otwarte kanały;
  6. Połącz Google Analytics;
  7. Dokonaj ostatecznych ustawień.

Dzięki temu w pół godziny otrzymasz działającą stronę docelową bez udziału programisty.

Jeśli nie jesteś w stanie dokonać wszystkich niezbędnych ustawień lub nie masz wystarczająco dużo czasu, możesz skontaktować się z nami. Pomożemy Ci skonfigurować stronę docelową w Bitrix24.



Uzyskaj rabat

Skorzystaj z kalkulatora i uzyskaj rabat na swój projekt. Po przesłaniu formularza nasz menedżer skontaktuje się z Tobą w celu zastosowania rabatu. Zniżka będzie obowiązywać przez trzy dni od daty rezerwacji.

Wysokość rabatu zmienia się co tydzień i zależy od obciążenia produkcyjnego.
Rabat dotyczy tylko rozwoju nowej strony internetowej.