Jak korzystać z chatbotów w celach marketingowych: 4 kierunki z praktycznymi przykładami
5 March 2021

W tym artykule dowiesz się o kierunkach korzystania z chatbotów w celach marketingowych z praktycznymi przykładami

Фото-чат-боты.jpg

W centrum uwagi w 2020 r. znajdowały się nie tyle komunikatory, ile chatboty. Ponadto, roboty- rozmówcy są wykorzystywane nie tylko w komunikatorach, ale także w CRM, czatach roboczych, sieciach społecznościowych.


Co to jest chatbot?

Chatbot to program, który może komunikować się w imieniu osoby za pośrednictwem wiadomości audio lub tekstowych.

4 zalety chatbotów:

  1. Czynne całą dobę;
  2. Obniżają koszty pozyskania klienta;
  3. Upraszczają komunikację;
  4. Automatyzują procesy biznesowe.
Potrzebujesz chatbota, jeśli:
  1. Twoi klienci zadają wiele pytań tego samego typu;
  2. Tworzysz mailingi o tej samej treści;
  3. Musisz przekierowywać połączenia od klientów za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji.
Ograniczenia chatbotów

Chatboty rozwiązują tego samego typu zadania. Dlatego w przypadku niestandardowej sytuacji Robot raczej nie poradzi sobie z zadaniem. Klient musi zostać przekierowany do menedżera.


Kierunki korzystania z chatbotów


Utrzymanie klientów

Ważne jest, aby tworzyć produkty, które rozwiążą konkretny problem użytkownika. Chatboty mogą być pełnoprawnym dodatkiem do produktu, jeśli rozwiązują określone zadania użytkownika.

Chatbot aplikacji Duolingo

Podczas nauki języków obcych, użytkownicy mają taki problem, jak bariery w komunikacji z native speakerami. Duolingo pomaga rozwiązać ten problem dzięki chatbotowi działającemu na sztucznej inteligencji. Zasada działania chatbota polega na utrzymywaniu rozmowy z użytkownikiem jako prawdziwy native speaker języka obcego. Chatbot jest dostępny o każdej porze dnia. Działa w różnych scenariuszach dla różnych segmentów odbiorców.

Sprzedaż i lidogeneracja

Chatbot rozwiązuje problem automatyzacji sprzedaży i procesu generowania potencjalnych klientów. Aby uzyskać informacje o produkcie, użytkownik nie musi wracać do witryny. Chatboty mogą wysyłać informacje do użytkownika na żądanie lub przekierowywać do niezbędnych zasobów. Za pomocą chatbotów możesz złożyć zamówienie lub poprosić o oddzwonienie. Oczywiste, że prawdopodobieństwo dokonania zakupu w tej sytuacji będzie wyższe. Na przykład takie chatboty działają na bazie Bitrix24.

Rezerwacja podróży za pomocą chatbota Hipmunk.

Podstawą pomysłu stworzenia tego chatbota są statystyki: średnio przed zarezerwowaniem podróży klient odwiedza ponad 38 stron internetowych. Chatbot prosi o bieżącą lokalizację użytkownika i miejsce, do którego użytkownik chce się udać. Na podstawie otrzymanych informacji chatbot wysyła rekomendacje z tańszymi biletami. Chatbot komunikuje się z użytkownikami w odpowiednich językach (używa zwrotów specyficznych dla grupy docelowej).

Wsparcie

Chatboty wsparcia informacyjnego odpowiadają na najczęściej zadawane pytania klientów. Takie chatboty rozpoznają słowo kluczowe w żądaniu i generują odpowiedź. Aby chatbot był jak najbardziej przydatny dla użytkowników, ważne jest, aby umieścić w nim wszystkie możliwe odmiany pytań.

Chatbot firmy Kia

Chatbot Kia działa jako platforma do uzyskiwania informacji. Generuje 3 razy więcej interakcji niż strona korporacyjna i ma współczynnik konwersji 21%. Celem stworzenia tego chatbota jest spersonalizowanie usługi. Interakcja z chatbotem odbywa się zgodnie ze schematem: użytkownik zadaje pytania, a chatbot generuje odpowiedzi. Ponadto chatbot Kia zapewnia pomoc drogową, szuka pobliskich sklepów i centrów serwisowych, odpowiada na każde pytanie dotyczące konkretnej marki samochodu.

Dokonywanie transakcji

Za pomocą chatbotów można dokonywać płatności. To rozwiązuje problem porzuconych koszyków. W końcu użytkownik nie musi wracać do witryny i szukać strony, aby zamówić produkt i zapłacić za niego. Można to zrobić bezpośrednio z czatu. Zasada działania takich chatbotów jest następująca:

  1. Klient zamawia towar;
  2. Firma wystawia fakturę;
  3. Klient płaci rachunek.

Dzięki integracji chatbotów systemów płatności i systemu CRM proces fakturowania jest zautomatyzowany. Na przykład taka integracja już jest dostępna w Bitrix24.

Asystent finansowy Bank of America

Ten chatbot dostarcza informacji o saldzie bankowym, tworzy oferty budżetowe, płaci rachunki i pomaga w prostych transakcjach. Czat bankowy ma już ponad 7 milionów użytkowników i do tej pory dokonał ponad 50 milionów transakcji.


Wniosek

Chatbot to narzędzie marketingowe, z którego można korzystać na różnych frontach, od zatrzymywania klientów po dokonywanie transakcji. Przed utworzeniem chatbota zbadaj grupę docelową, zaprojektuj scenariusze zachowań. Aby chatbot był jak najbardziej wydajny, zintegruj go z systemem CRM.


Uzyskaj rabat

Skorzystaj z kalkulatora i uzyskaj rabat na swój projekt. Po przesłaniu formularza nasz menedżer skontaktuje się z Tobą w celu zastosowania rabatu. Zniżka będzie obowiązywać przez trzy dni od daty rezerwacji.

Wysokość rabatu zmienia się co tydzień i zależy od obciążenia produkcyjnego.
Rabat dotyczy tylko rozwoju nowej strony internetowej.