Przewodnik: Jak utworzyć bazę wiedzy w Bitrix24 w 6 krokach
9 March 2021

Baza Wiedzy Bitrix24 jest ogólnym podręcznikiem dla pracowników firmy. Narzędzie pomaga w przechowywaniu instrukcji, regulaminów, szablonów dokumentów, a także przydatne informacje dla każdego działu. W rezultacie komunikacja jest uproszczona. Jest to szczególnie ważne w pracy zdalnej: nie trzeba dzwonić do pracowników i powtarzać tego samego za każdym razem.

shutterstock_1044748861.jpg

Baza Wiedzy Bitrix24 będzie przydatna w przypadkach:

  • Zatrudnienia nowego pracownika i zapoznaniem go z regulaminem;
  • Przygotowania dokumentu i braku szablonu;
  • Nie ma instrukcji ani przydatnych materiałów lub są one przechowywane w systemach w sposób rozproszony.

W tym artykule znajdziesz krok po kroku algorytm tworzenia bazy wiedzy w Bitrix24.

Krok 1. Określ, jakie zadanie rozwiąże baza wiedzy

Najczęściej bazy wiedzy przechowują ogólne informacje o firmie, kwestie techniczne, a także organizacyjne.

Przed utworzeniem bazy wiedzy odpowiedz na pytania:

  • Jakie zadanie rozwiąże?
  • Dla jakiej grupy pracowników jest przeznaczona? (dla całej firmy, dla działu lub dla projektu)
  • Jaka jest struktura bazy wiedzy?
  • Jakie informacje się tam znajdą?

Te pytania pomogą skonfigurować menu bazy wiedzy, prawa dostępu i bloki treści w portalu.


Krok 2. Wybierz szablon

Przejdź do sekcji baza wiedzy w Bitrix24, kliknij przycisk Nowa baza wiedzy i wybierz odpowiedni szablon.

Tworzenie bazy wiedzy można rozpocząć od utworzenia pustego szablonu. W takim przypadku utworzysz menu i strony od zera.

Снимок экрана (109).png

Ponieważ tworzenie baz wiedzy od podstaw jest nieco trudniejsze, zaczniemy od tej opcji.


Krok 3. Utwórz i edytuj menu

Każda strona w Bazie wiedzy składa się z 2 części. Po lewej stronie znajduje się pasek boczny, w którym najczęściej znajduje się menu. Po prawej stronie znajduje się bezpośrednio część z treścią. W obu częściach dodajesz bloki.

Снимок экрана (110).png

Aby dodać menu kliknij przycisk Dodaj blok po lewej części strony, otwórz pasek boczny i wybierz odpowiedni blok.

Снимок экрана (111).png

Aby redagować menu, kliknij na przycisk edycji.

Снимок экрана (112).png

Jeśli chcesz umieścić pozycję menu na drugim lub trzecim poziomie, pociągnij kartę z pozycją w prawo, aż pojawią się kropki. Ustaw kartę na żądanym poziomie.

Снимок экрана (113).png

W punkcie projekt można zmienić wygląd bloku z linkami: wcięcia, kolory, tła, czcionki.

Снимок экрана (114).png

Krok 4. Dodaj strony z treścią

Wypełnij pierwszą stronę. Domyślnie jest już otwarta. Aby to zrobić, kliknij przycisk "Dodaj blok".

Otworzy się strona z szablonami bloków. Możesz dodawać tytuły, teksty, zdjęcia, przyciski, formularze, filmy. Wystarczy wybrać żądany projekt bloku.

Снимок экрана (116).png

Każdy blok można modyfikować. Aby to zrobić, najedź myszką na dodany blok.

  • Przycisk Edytuj pozwala zastąpić teksty i obrazy w blokach.
  • Przycisk Projekt pozwala zmienić kolor i czcionki.
  • Przycisk Działania umożliwia kopiowanie, ukrywanie, usuwanie i pozostawianie uwag w blokach.
Снимок экрана (117).png

Gdy strona będzie gotowa, połącz ją z pozycją menu. Aby to zrobić, kliknij przycisk Edytuj w bloku z menu. Kliknij żądany element i kliknij przycisk Wybierz w sekcji Odnośnik.

Снимок экрана (118).png

Wybierz blok do przejścia lub konkretną stronę Bazy wiedzy.

Снимок экрана (119).png

Aby utworzyć nową stronę w Bazie wiedzy, kliknij przycisk Nowa strona w bloku z menu. Podaj nazwę i zapisz.

Снимок экрана (120).png


Krok 5. Skonfiguruj prawa dostępu do bazy wiedzy

W sekcji baza wiedzy kliknij kartę uprawnienia. Na liście ról kliknij przycisk "Dodaj", aby utworzyć nową rolę.

Podaj jej nazwę. Skonfiguruj uprawnienia do określonej roli. Jeśli chcesz zdefiniować prawa dostępu dla konkretnej bazy wiedzy, kliknij link "Dodaj indywidualne prawa do bazy wiedzy".

Снимок экрана (121).png

Zastosuj utworzoną rolę do określonej grupy pracowników w Bitrix24.

Снимок экрана (122).png


Krok 6. Dodaj Bazę Wiedzy do wybranej sekcji

W Bitrix24 Bazę Wiedzy można dodać do sekcji:

  • W profilu pracownika;
  • Pod nazwiskiem pracownika;
  • W grupach roboczych;
  • W dziale Zadania i projekty;
  • W dziale CRM.

Na przykład, aby dodać Bazę Wiedzy do sekcji Zadania, kliknij przycisk Extensions i wybierz bazę wiedzy z listy.

Снимок экрана (123).png


W rezultacie

Aby utworzyć nową bazę wiedzy w Bitrix24, wykonaj 6 kroków:

  1. Pomyśl o strukturze i treści;

  2. Wybierz szablon;

  3. Utwórz menu z linkami;

  4. Dodaj strony i wypełnij je treścią;

  5. Rozróżnij prawa dostępu do bazy wiedzy;

  6. Dołącz Bazę Wiedzy do sekcji Bitrix24, do której się odnosi.




Uzyskaj rabat

Skorzystaj z kalkulatora i uzyskaj rabat na swój projekt. Po przesłaniu formularza nasz menedżer skontaktuje się z Tobą w celu zastosowania rabatu. Zniżka będzie obowiązywać przez trzy dni od daty rezerwacji.

Wysokość rabatu zmienia się co tydzień i zależy od obciążenia produkcyjnego.
Rabat dotyczy tylko rozwoju nowej strony internetowej.