TOP 11 trendów marketingowych w 2022 roku: część 2
18 November 2021


TOP 11 trendów marketingowych w 2022 roku


Jak zoptymalizować marketing w firmie? To pytanie często zadają menedżerowie firm domagających się od swoich podwładnych szybkich odpowiedzi i decyzji. Odpowiedź  z kolei jest dość prosta. Zapoznaj się z trendami w marketingu internetowym w naszym artykule.

W poprzednim artykule omówiliśmy następujące trendy:
  1. Marketing konwersacyjny
  2. Wysoce spersonalizowane treści
  3. Marketing eksperymentalny
  4. Wpływ marketingowy
  5. Kontynuacja transformacji cyfrowej
W tym artykule opowiemy o najważniejszych trendach marketingowych w 2022 roku:

   6. Nowe trendy w sieciach społecznościowych

Jakie są nowe trendy w mediach społecznościowych na 2022 rok?
Wraz ze wzrostem popularności TikTok i Livestream, marketing wideo i sprzedaż w mediach społecznościowych są bardziej popularne niż kiedykolwiek. Sprzedaż społecznościowa jest trendem, odkąd Facebook uruchomił sklepy w swojej sieci w maju 2020 roku.


Dlaczego te nowe trendy w mediach społecznościowych są tak skuteczne?
Jeśli chodzi o wideo, badania pokazują, że treści wideo są 40 razy częściej udostępniane niż treści tekstowe.

Frame 31.png

Statystyka
80% konsumentów woli obejrzeć film o produkcie niż czytać jego specyfikacje.

Dzięki nowym funkcjom zakupowym, takim jak Facebook i Instagram, konsumenci mogą robić zakupy za pośrednictwem mediów społecznościowych. Upraszcza i usprawnia podróż klienta, zwiększając lojalność wobec marki i zwiększając konwersje.

Frame 32.png

Statystyka
W Chinach statystyki pokazują, że 70% konsumentów  pokolenia Z robi zakupy bezpośrednio przez media społecznościowe.


Jak wdrożyć nowe trendy w mediach społecznościowych w swoim biznesie?
Marketerzy w mediach społecznościowych muszą analizować dane o odbiorcach, aby określić najlepsze typy treści i pory dnia do publikowania, aby uzyskać najlepsze wyniki. Unikaj powszechnego błędu, jakim jest próba bycia na wszystkich kanałach, i zamiast tego skup się na platformach, z których Twoi widzowie korzystają najczęściej. W przypadku sprzedaży społecznościowej zespoły marketingowe muszą skonfigurować sklepy w mediach społecznościowych i dodać  produkty które będą sprzedawane.


7. Handel elektroniczny

Jakie są nowe trendy w e-commerce na 2022 rok?
Nowe trendy obejmują rzeczywistość wirtualną i wyszukiwanie wizualne.

Frame 30.png

Statystyka
W Wielkiej Brytanii sprzedaż e-commerce wzrosła o 61% w maju 2020 r. w porównaniu z majem 2019 r.


Dlaczego te nowe trendy są tak skuteczne?
Handel elektroniczny kwitł w 2020 roku dzięki wybuchowi pandemii koronawirusa i zamknięciu sklepów detalicznych. Teraz użytkownicy przechodzą na zamawianie towarów i usług online. Dla przyciągnięcia więcej stałych klientów, firmy stosują takie trendy e-commerce:

  • Rzeczywistość wirtualna pomaga przyspieszyć wybór użytkownika dzięki interaktywnemu produktowi 3D i zdjęciom 360°
  • Wyszukiwania wizualne zwiększają konwersje, ponieważ ludzie lepiej reagują na treści wizualne niż tekstowe.

Frame 33.png

Statystyka
Google twierdzi, że treści wizualne uzyskują 94% więcej kliknięć niż treści tekstowe.


Jak wdrożyć nowe trendy w e-commerce w swoim biznesie?
Przełączanie obrazów z formatu JPEG i PNG na format WebP poprawi jakość obrazu i prędkość pobierania. Dodanie referencji wideo od klientów, którzy korzystają z produktów w Twojej witrynie, to skuteczny sposób na połączenie cech tekstowych z potwierdzeniem wizualnym.


8. Reklama programowa

Co to jest reklama programowa?
Reklamy programowe to automatyzacja zakupu cyfrowej powierzchni reklamowej, która jest realizowana za pośrednictwem wyspecjalizowanych platform reklamowych.


Jak to działa?
Reklamodawca tworzy reklamę lub nawet całą kampanię. Następnie umieszcza tę reklamę na platformie lub, innymi słowy, kupuje przestrzeń reklamową. Platforma z kolei wykorzystuje algorytm do umieszczania reklam na pożądanych kanałach. Platforma prowadzi następnie aukcję, aby określić, który reklamodawca otrzyma dane miejsce docelowe. W praktyce to zapewnia dokładny odbiór odpowiedniego przekazu  przez odbiorców, dla których jest przeznaczony.

Frame 34.png

Statystyka
Wiele marek obecnie przeznacza do 50% swoich budżetów reklamowych na reklamę programową.


Dlaczego jest tak skuteczny?
Reklamy zautomatyzowane zapewniają markom bardziej elastyczne i zautomatyzowane umieszczanie reklam, co oszczędza czas pracowników i zwiększa ROI. Reklamy zautomatyzowane pozwalają firmom poszerzyć swój zasięg i kierować odbiorców do bardziej trafnych reklam.


Jak wdrożyć reklamę programową w swoim biznesie?
Aby uruchomić reklamę programową, firmy muszą najpierw wybrać platformę (DSP), która obejmuje Media Math i Adform. Następnie określić budżet marketingowy, cele, wskaźniki KPI, format reklamy i grupę docelową. Na podstawie otrzymanych danych i raportów marketerzy zoptymalizują swoje kampanie pod kątem lepszych wyników.


9. Wdrożenie automatyzacji

Czym jest  Automatyzacja w marketingu?
Automatyczne sekwencje e-maili w lejkach sprzedażowych, zaplanowane posty w mediach społecznościowych to codzienne przykłady automatyzacji marketingu.


Dlaczego jest tak skuteczny?
Automatyzacja marketingu pozwala markom na skalowanie wysiłków w celu osiągnięcia większego natężenia ruchu.

Frame 35.png

Statystyka
30% właścicieli firm twierdzi, że największą zaletą automatyzacji jest oszczędność czasu.

Dzięki automatyzacji marketingu nie musisz tracić czasu na powtarzalne działania, zamiast tego marketerzy mogą skupić się na optymalizacji i tworzeniu unikalnych treści. To pozwala firmom zbierać i analizować duże ilości danych klientów znacznie szybciej niż człowiek.


Jak wdrożyć automatyzację w swoim biznesie?
Aby jak najlepiej wykorzystać automatyzację, marketerzy muszą zidentyfikować ścieżkę zakupu i cykl sprzedaży oraz określić kroki, które można zautomatyzować. Warto również wypróbować różne platformy automatyzacji, takie jak MailChimp do e-mail marketingu, SproutSocial do mediów społecznościowych, Google Analytics do analizy danych i Bitrix24 do złożonych kampanii marketingowych.


10. Sztuczna inteligencja

Co to jest sztuczna inteligencja (AI)?
Sztuczna inteligencja jest własnością maszyn i komputerów do wykonywania zadań niewymagających inteligencji człowieka, takich jak podejmowanie decyzji, rozpoznawanie mowy, analizowanie dużych ilości informacji itp.

W marketingu i reklamie sztuczna inteligencja wykorzystuje dane historyczne z poprzednich interakcji z marką, aby przewidzieć następny ruch następnego kupującego w cyklu sprzedaży. Pozwala to marketerom usprawnić podróż zakupową, eliminując słabe miejsca i luki w procesie.


Dlaczego jest tak skuteczny?
Sztuczna inteligencja pozwala marketerom analizować, interpretować i rozumieć więcej danych klientów niż ludzie. Wykorzystując te dane do przewidywania następnego ruchu kupującego, marketerzy mogą tworzyć nowe kampanie o bardziej ukierunkowanym zasięgu, co z kolei zwiększa liczbę konwersji i ROI.

Frame 36.png

Statystyka
Niedawne badanie przeprowadzone przez firmę konsultingową PwC wykazało, że 72% CMO uważa sztuczną inteligencję za „znaczącą przewagę”.


Jak wdrożyć sztuczną inteligencję w swoim biznesie?
Oprogramowanie chatbota, kampanie PPC i narzędzia do tworzenia treści oparte na sztucznej inteligencji to typowe przykłady oprogramowania marketingowego, które będzie używane w 2022 roku.


11. Bezpośrednia wysyłka pocztowa

Czym jest bezpośrednia wysyłka pocztowa?
Bezpośrednia wysyłka pocztowa odnosi się do fizycznych materiałów marketingowych, które są wysyłane do podmiotu lub osoby fizycznej. Na przykład broszury i listy ze specjalnymi ofertami.

Frame 37.png

Statystyka
Badania pokazują, że 70% osób wchodzi w interakcję z marką online po otrzymaniu bezpośrednio od nich poczty drukowanej.

Pocztówki stały się jednym z najskuteczniejszych formatów direct mail w 2021 roku: bez kopert i bez podsumowań. Są one chętniej czytane niż listy i broszury. Krótkie pisanie to kolejny trend.

Frame 38.png

Statystyka
Badania wykazały, że przesyłki reklamowe zawierały średnio o 62% mniej słów w 2021 r. w porównaniu z 2014 r. Średnia liczba słów w reklamie bezpośredniej w 2021 r. wynosiła zaledwie 500 słów.


Dlaczego jest tak skuteczny?
Wraz z przeniesieniem biznesu do internetu nastąpiło przesycenie adresów mailowych wszelkiego rodzaju listami, ofertami i mailingami. Z tego powodu użytkownicy nie mogą ręcznie filtrować wszystkich informacji. Kampanie drukowane powracają, by zastąpić cyfrowe kampanie marketingowe.

Frame 39.png

Statystyka
Badania pokazują, że 70% konsumentów ceni direct mail za autentyczność i osobisty charakter, który sprawia, że ​​czują się docenieni. To samo badanie wykazało, że 56% zwykłych listów pozostawało w domach przez ponad 28 dni po otrzymaniu, co zwiększyło świadomość marki.


Jak wdrożyć Direct Mail w swojej firmie?
Aby przeprowadzić skuteczną bezpośrednią wysyłkę pocztową, marketerzy muszą najpierw zdefiniować swoje cele. Ze względu na opłaty pocztowe i druk, wysyłka bezpośrednia jest droższą formą reklamy, dlatego zespoły marketingowe muszą upewnić się, że mają dane i narzędzia, których potrzebują, aby skutecznie działać. Rozważ użycie kodów QR w swojej kopii, aby skierować klienta do Twoich kanałów online.


Wyjście

Aby wyróżnić się na rynku spośród konkurencji, zwróć uwagę na marketing w  firmie i poszczególne produkty.


Nie próbuj wdrażać wszystkich powyższych trendów jednocześnie, próbuj stopniowo lub skup się na poszczególnych trendach. Zdefiniuj strategię zmiany marketingu firmy, określ wyniki, które chcesz osiągnąć. Zbierz wszystkie dane wejściowe i wyjściowe.

Przeczytaj nasz poprzedni artykuł.


Uzyskaj rabat

Skorzystaj z kalkulatora i uzyskaj rabat na swój projekt. Po przesłaniu formularza nasz menedżer skontaktuje się z Tobą w celu zastosowania rabatu. Zniżka będzie obowiązywać przez trzy dni od daty rezerwacji.

Wysokość rabatu zmienia się co tydzień i zależy od obciążenia produkcyjnego.
Rabat dotyczy tylko rozwoju nowej strony internetowej.