Klient: Ministerstwo Gospodarki Republiki Białoruś.
Cel projektu: Portal korporacyjny ma na celu zapewnienie wysokiej jakości interakcji informacyjnej pracowników Ministerstwa Gospodarki. Portal służy jako ujednolicone środowisko informacji korporacyjnej. Działa na licencji pudełkowej Bitrix24 "Corporate Portal - 250".
Przestrzeń informacyjna Ministerstwa Gospodarki została zorganizowana poprzez wprowadzenie usług informacyjnych korporacyjnego portalu Bitrix24. Portal korporacyjny Ministerstwa Gospodarki składa się z następujących głównych działów:
Feed
Wyświetlane są najnowsze wydarzenia w portalu: nowości, komentarze, nowe pliki, wydarzenia systemowe
Funkcje narzędzia-przesyłanie, przechowywanie i filtrowanie zdjęć
Ustala nieobecność pracowników w miejscu pracy: urlop pracowniczy, urlop na własny koszt, zwolnienie lekarskie itp.
Aby stworzyć komunikację na żywo w czasie rzeczywistym i ułatwić interakcję na portalu korporacyjnym Ministerstwa działa Feed.
Feed wyświetla najnowsze wydarzenia portalu: wiadomości, komentarze, nowe pliki, zdarzenia systemowe. Feed pozwala tworzyć zadania, wyrażać wdzięczność, uruchamiać procesy biznesowe, komentować wydarzenia, oceniać wydarzenia, organizować głosowania, powiadamiać pracowników o ważnych wydarzeniach i ogłoszeniach.
Informacje referencyjne są przechowywane w książkach telefonicznych, kartach pracowników, a także listach.
Stworzyliśmy bazę wiedzy do szkolenia pracowników portalu korporacyjnego. W bazie wiedzy znajdują się szkolenia.
Interfejs umożliwia adaptacyjne wyszukiwanie informacji w celu wyszukiwania pracowników, dokumentów i narzędzi portalu. Wystarczy, że użytkownik wprowadzi część nazwy elementu, a system natychmiast wybierze opcje.
Interakcja między pracownikami Ministerstwa Gospodarki jest realizowana za pomocą wiadomości tekstowych, połączeń audio i wideo. W tym celu na portalu korporacyjnym działa sekcja "Czat i rozmowy".
Obsługa zgłoszeń - nasz własny rozwój. Zintegrowaliśmy ją z portalem korporacyjnym Ministerstwa Gospodarki. Usługa zgłoszeń umożliwia pracownikowi Ministerstwa Gospodarki-użytkownikowi portalu korporacyjnego utworzenie wniosku o usunięcie problemów powstałych podczas eksploatacji sprzętu komputerowego. Po wysłaniu zgłoszenia, pracownik może śledzić postępy w realizacji złożonych do niego zgłoszeń.
W serwisie znajdują się 3 grupy użytkowników: administrator, koordynator i klient. Administrator ma prawo zmieniać typy użytkowników systemu zgłoszeń. Koordynator wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zgłoszeń. A klient składa wnioski.
Z portalu korporacyjnego odbywa się operacyjne logowanie do systemu elektronicznego obiegu dokumentów "sprawa". Program otwiera się w osobnym oknie. Pracownik nie musi szukać wymaganego programu. Portal korporacyjny działa jako pojedynczy punkt dostępu do elektronicznego systemu obiegu dokumentów.
Portal korporacyjny zapewnia dostęp do tych informacji pracownikom Ministerstwa Gospodarki zgodnie z ich uprawnieniami. Zaimplementowano funkcjonalność wyszukiwania niezbędnych danych.
Integracja z bazą danych ASKKD umożliwiła wyświetlanie na portalu korporacyjnym pracowników, którzy są aktualnie obecni lub nieobecni w budynku Ministerstwa. Funkcjonalność jest zaimplementowana na liście pracowników.
Naszym zadaniem było przeszkolenie 250 pracowników Ministerstwa Gospodarki w zakresie korzystania z narzędzi Portalu Korporacyjnego. Opracowano plan szkoleń z przewodnikami krok po kroku. Program szkoleniowy jest podzielony na moduły: Podstawowe narzędzia pracy, Zadania i projekty, Serwis zgłoszeń, pytania i odpowiedzi. Pracownicy byli szkoleni w grupach 14-15 osobowych.
W pierwszym miesiącu po wdrożeniu portalu korporacyjnego pracownikom Ministerstwa udało się poprawić komunikację w działach. Pracownicy aktywnie korzystają z czatów i połączeń, używają tych narzędzi do szybkiej komunikacji i wymiany dokumentów. Kierownictwo Ministerstwa aktywnie wykorzystuje kalendarz imprez do planowania spotkań i zgromadzeń.
Menedżerowie dają innym pracownikom prawa dostępu do przeglądania ich kalendarzy. Nawiązano komunikację z działami zapewniającymi usługi aplikacji dzięki integracji w Bitrix24. Pracownicy mogą nie tylko tworzyć aplikacje, ale także śledzić proces ich realizacji. Ogólnie usprawniono proces składania i realizacji wniosków.
Cel wdrożenia portalu korporacyjnego dla Ministerstwa Gospodarki – ułatwić komunikację między pracownikami. Aby zrealizować ten cel, wybrano portal korporacyjny Bitrix24. Portal zintegrował się z serwisem aplikacyjnym, systemem elektronicznego obiegu dokumentów "biznes" oraz zautomatyzowanym systemem kontroli dostępu do budynku Ministerstwa Gospodarki (ASKKD).
W pierwszym miesiącu po wprowadzeniu portalu pracownicy Ministerstwa Gospodarki aktywnie korzystają z czatów i połączeń wideo, planują spotkania w kalendarzu, składają wnioski do działu technicznego za pomocą usługi zgłoszeń.
W tej chwili projekt jest wspierany. O dalszych wynikach wdrożenia portalu korporacyjnego opowiemy w drugiej części sprawy.
Wróć do listy
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Polityka prywatności