5 możliwości sztucznej inteligencji w dziedzinie designu część 2

Kontynuując temat sztucznej inteligencji w dziedzinie designu, omówimy kilka innych możliwości AI.

4. Wirtualni influencerzy mogą stać się bardziej dostępni

Podczas gdy świat coraz bardziej schodzi do metawszechświata, wirtualni influencerzy stają się coraz bardziej popularni.

Istnieje kilka zalet wirtualnego influencer marketingu w porównaniu z tradycyjnym:

  • Większa kontrola nad reputacją. Marki mogą filtrować wszystkie informacje, które będą transmitować za pośrednictwem wirtualnych influencerów.
  • Wyższe wskaźniki zaangażowania. Wirtualni influencerzy mają zwykle wyższe wskaźniki zaangażowania niż tradycyjni influencerzy.

Według statystyk, powody, dla których ludzie subskrybują wirtualnych influencerów online są następujące:

  • 26,6% jest zainteresowanych treściami wirtualnych influencerów online
  • 18,6% jest zafascynowanych narracją
  • 15,5% twierdzi, że są inspirowani przez wirtualnych influencerów
  • 15,5% odkrywa nową muzykę dzięki wirtualnym liderom opinii
  • 12,1% lubi estetykę awatara
  • 11,8% lubi wchodzić w interakcje z cyfrowymi postaciami online

Wirtualny influencer marketing daje firmom przewagę konkurencyjną i pozycjonuje je na rynku jako zaawansowane technologicznie, modne i nowoczesne marki.

Jeszcze kilka lat temu nisza ta była stosunkowo niewielka i pusta, zdominowana przez kilka dużych nazwisk, takich jak Lil Miquela, Guggimon i Shudu.

Obecnie jednak sytuacja szybko się zmienia, a coraz więcej firm opracowuje własnych wirtualnych influencerów, którzy reprezentują ich markę w Meta Universe. Na przykład marka Prada stworzyła wirtualnego influencera Candy, który ma być nową twarzą perfum Prada Candy:

Jednak wraz z postępem technologicznym firmy nie muszą już być dużymi markami z ogromnym budżetem, aby stworzyć własnego wirtualnego influencera. Dzięki narzędziom sztucznej inteligencji do tworzenia twarzy, takim jak TL-GAN, można stworzyć własne realistyczne zdjęcie osoby, która nigdy wcześniej nie istniała.

5. Każdy może zostać artystą

Obecnie oprogramowanie z wbudowaną sztuczną inteligencją może przekształcić dowolny szkic w profesjonalnie wyglądające ilustracje. Oto jak to działa z NVIDIA Canvas:

W tej chwili NVIDIA Canvas ogranicza się do krajobrazów, ale eksperci przewidują, że w przyszłości będzie coraz więcej narzędzi, które pozwolą ludziom tworzyć wszelkiego rodzaju obrazy.

Pojawienie się podobnego oprogramowania pokazuje, że nie będzie już żadnych barier wejścia na rynek, co oznacza, że praktycznie każdy, kto ma kreatywny pomysł i dostęp do narzędzi sztucznej inteligencji, będzie mógł wcielić swój pomysł w życie.