W 2004 r. trzech kanadyjskich przyjaciół postanowiło otworzyć sklep internetowy sprzedający sprzęt snowboardowy i ostatecznie stworzyło najsłynniejszą na świecie platformę handlu elektronicznego, Shopify.
Rozwijając się od internetowego sklepu snowboardowego do ekosystemu e-commerce, Shopify został oficjalnie uruchomiony w 2006 roku. Dziś Shopify stało się jedną z najpopularniejszych platform e-commerce.
W tym artykule ujawnimy kilka interesujących faktów i statystyk dotyczących Shopify.
- Statystyki platform e-commerce pokazują, że łączny udział w rynku Shopify i Shopify plus wynosi 11,2%, co oznacza, że 1 na 10 sklepów e-commerce jest zbudowany na Shopify.
2. Według jednego z raportów dostępnych online, liczba użytkowników sklepów Shopify potroiła się podczas pandemii Covid-19, co daje roczną stopę wzrostu na poziomie ponad 200% w latach 2020-2022. Poniższy wykres przedstawia liczbę sklepów Shopify w latach 2012-2022.
3. Moda i odzież to najpopularniejsza branża wykorzystująca Shopify do sprzedaży online, a następnie produkty do domu i ogrodu oraz uroda i fitness. Dane pokazują, że ponad 27% sklepów Shopify należy do niszy odzieżowej, co oznacza, że co najmniej 1 na 4 sklepy Shopify sprzedają odzież. Poniżej znajduje się tabela przedstawiająca główne branże biznesowe korzystające z Shopify.
Dodatkowe statystyki:
Od stycznia 2023 r. na Shopify działa ponad 4,5 miliona stron internetowych.
- W oficjalnym sklepie z aplikacjami Shopify znajduje się ponad 8 000 aplikacji Shopify.
- W Shopify Unite 2022 Shopify ogłosił zakupy w YouTube, aby połączyć handel, treści i społeczność.
- Shopify jest najbardziej znaną platformą e-commerce w USA z 30% udziałem w rynku.
- 81% ruchu w sklepie Shopify pochodzi z urządzeń mobilnych.
- Średnia wartość zamówienia dla Shopify wynosi 84 USD.
- Obecnie platforma Shopify pozwala rozwiązać dużą liczbę zadań dla firm z dowolnej dziedziny. Jeśli potrzebujesz strony internetowej na Shopify, zostaw aplikację na naszej stronie internetowej.