Fakty na temat sztucznej inteligencji

Wraz ze wzrostem popularności technologii sztucznej inteligencji, jest ona coraz częściej wprowadzana do naszego codziennego życia. W naszym artykule przedstawiamy kilka interesujących faktów na jej temat.

1. Od 2000 roku wzrost liczby start-upów zajmujących się sztuczną inteligencją przyspieszył 14-krotnie.

2. Na świecie będzie więcej asystentów AI niż ludzi. Prognozy pokazują, że do 2024 roku powstanie 8,4 miliarda cyfrowych asystentów głosowych ze sztuczną inteligencją, czyli więcej niż całkowita globalna populacja.

3. Statystyki dotyczące sztucznej inteligencji opracowane przez MIT Sloan pokazują, że 75% menedżerów najwyższego szczebla uważa, że sztuczna inteligencja umożliwi ich organizacjom rozwój i osiągnięcie przewagi konkurencyjnej.

4. Większość użytkowników wierzy, że sztuczna inteligencja poprawi ich życie. Według badania Strategy Analytics, 41% respondentów w Indiach, Chinach, Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych uważa, że nowe technologie AI poprawią ich życie.

5. Wiele osób nie wie, że korzysta z platform AI. Według badania opublikowanego przez Pegasystems Inc. jednym z faktów dotyczących sztucznej inteligencji jest to, że tylko 34% użytkowników zdaje sobie sprawę, że bezpośrednio wchodzi w interakcję z AI.

6. Prawie wszyscy użytkownicy smartfonów korzystają z asystentów głosowych AI. Według badań przeprowadzonych przez Creative Strategies, 96% użytkowników Androida i 98% użytkowników iPhone’a korzysta z cyfrowych asystentów Google i Apple opartych na sztucznej inteligencji — OK Google i Siri. Badanie podkreśla również, że 51% użytkowników korzysta z cyfrowych asystentów w samochodach, 39% w domu, 6% w miejscach publicznych i 1,3% w pracy.

7. Funkcja wyszukiwania głosowego zyskuje na popularności. Wyszukiwanie głosowe oparte na sztucznej inteligencji na smartfonach, inteligentnych głośnikach i innych gadżetach obsługujących głos staje się coraz bardziej popularne dzięki postępowi technologicznemu w zakresie rozpoznawania mowy. Aktualne statystyki dotyczące sztucznej inteligencji wskazują, że 41% osób korzystających z inteligentnych urządzeń używa funkcji wyszukiwania głosowego przynajmniej raz dziennie.

8. Wdrożenie sztucznej inteligencji pomaga firmom maksymalizować zyski. Francuska międzynarodowa korporacja spożywcza Danone S.A. z siedzibą w Paryżu wdraża sztuczną inteligencję w celu przewidywania i planowania popytu na pakowane produkty spożywcze. Forbes donosi, że dzięki wdrożeniu sztucznej inteligencji firma Danone była w stanie zmniejszyć liczbę błędów prognozowania o 20%, a liczbę przestarzałych produktów o 30%.

9. Przewodni sprzedawcy detaliczni planują wdrożyć sztuczną inteligencję w 2023 r., żeby ułatwić optymalizację cen. Świadomi faktu, że 60% konsumentów wybiera najlepsze oferty, detaliści planują wdrożyć systemy sztucznej inteligencji w celu optymalizacji cen swoich produktów do 2023 roku, zgodnie ze statystykami sztucznej inteligencji opublikowanymi w badaniu IBM.

10. Chatboty już zyskują na popularności. Według globalnego badania LivePerson, 38% ankietowanych użytkowników pozytywnie oceniło postrzeganie chatbotów. Podczas gdy 51% użytkowników zajęło pozycję neutralną, pozostałe 11% wypowiedziało się negatywnie.

Statystyki pokazują, że usługi wykorzystujące technologię sztucznej inteligencji będą zyskiwać na popularności, pozostaje tylko opanować tę technologię.