Jak hotele radzą sobie podczas pandemii?

Po wprowadzeniu koronawirusowych restrykcji najbardziej dotkniętym obszarem okazał się sektor hotelarski, a hotele w pierwszej kolejności. Jak zarabiać w czasie panującego lockdownu, kiedy liczba turystów zagranicznych wynosi zero? Od odpowiedzi na to pytanie zależało przetrwanie wielu hoteli, a nawet sieci hotelowych. Niektórzy nigdy nie byli w stanie znaleźć odpowiedzi i zostali zmuszeni do zamknięcia. Inni wykazali się prawdziwymi cudami pomysłowości, aby w jakiś sposób zarobić.

Skoncentrowanie się na turystyce krajowej

Taka strategia odniosła sukces w dużych krajach, takich jak Rosja, gdzie jest wiele ciekawych możliwości do podróżowania po kraju. Oczywiście odpoczynek w Soczi i na Krymie za te same pieniądze co w Turcji i Tajlandii nie jest zbyt atrakcyjnym pomysłem. Nie mając możliwości wyjazdu za granicę, ludzie cieszyli się z takiej możliwości.

Home office

Kraje, posiadujące mniej zasobów na turystykę krajową, takie jak Niemcy, musieli wymyślać bardziej wyrafinowane sposoby przyciągania klientów. Jednym z nich była oferta wynajęcia tzw. domowego biura. W sytuacji, gdy większość ludzi jest zmuszona do pracy w domu, środowisko domowe szybko staje się irytujące. Hotelarze wymyślili wyjście: wynająć pokój w najbliższym hotelu i tam pracować, zachowując jednocześnie wszystkie domowe wygody.

Wynajem długoterminowy

Aby przyciągnąć gości, hotele zaczęły oferować znaczne zniżki. W dużych miastach popularna stała się również oferta wynajmu pokoju na okres dwóch tygodni. Berliński dział sprzedaży sieci Azimut poinformował, że podczas wynajmu pokoi długoterminowych obniżka wynosiła średnio 30%.

Strony internetowe służące do wyszukiwania i rezerwacji hoteli aktywnie pomagają reklamować usługi hotelarskie oraz informują o zniżkach i bonusach. Następnie omówimy najpopularniejsze z nich.

Najlepsze serwisy rezerwacji hoteli

Booking.com

Jeden z największych serwisów rezerwacji noclegów na świecie. Dzięki sprawie sądowej z Federalną Służbą Antymonopolową Federacji Rosyjskiej okazało się, że w 2018 roku firma zarobiła w Rosji 11,3 mld rubli.

Strona internetowa aktywnie się rozwija, uzupełnia bazę hoteli, co pozwala nie tracić klientów pomimo dużej konkurencji. Booking.com ma dobry serwis wsparcia technicznego. W razie potrzeby obsługa serwisowa pomoże rozwiązać problem z administracją hotelu, a w przypadku wystąpienia siły wyższej będzie w stanie szybko znaleźć podobny pokój w pobliskim hotelu, czasem nawet rekompensując niewielką różnicę w cenie.

Hotellook

Rosyjska wyszukiwarka, która umożliwia porównywanie cen w różnych usługach rezerwacji pokoi. Pobiera dane z 67 systemów rezerwacyjnych i dostarcza informacji o 700 000 hotelach w 205 krajach. Po wybraniu odpowiedniej opcji przekierowuje użytkownika na stronę serwisu rezerwacyjnego.

Tripadvisor.com

Serwis oferuje możliwość rezerwacji nie tylko hotelu, ale także zaplanowania całej podróży: możliwość wyboru wycieczki, rejsu, a nawet stolika w restauracji. Najczęściej użytkownicy odwiedzają witrynę, aby zapoznać się z opiniami doświadczonych turystów na temat elementów podróży: od opinii linii lotniczych po opis konkretnej atrakcji. Na stronie znajduje się ponad 850 milionów takich recenzji.

Bronevik.com

Rosyjski serwis rezerwacji, który według jej twórców ma największą bazę hoteli w Rosji i WNP, ale nie udało nam się tego potwierdzić. Firma stawia przede wszystkim na klientów korporacyjnych. Specyfiką pracy jest to, że współpracuje bezpośrednio z hotelami, w tym z tymi, które przyjmują opłatę wyłącznie w gotówce. W przypadku rezerwacji takiego obiektu serwisanci uzgodnią wszystkie szczegóły telefonicznie, a następnie znajdą osobę, która dokona płatności. Od użytkownika procedura rezerwacji nie wymaga więcej wysiłku, niż rezerwacja na innych stronach.

Trip.com

Międzynarodowy serwis rezerwacji podróży oferuje pokoje w 1,4 milionach hoteli w 200 krajach. Obsługa komunikuje się w różnych językach, w tym w rosyjskim, i obiecuje pomoc w przypadku problemów z rezerwacją i odprawą.

Agoda.com

Strona jest dostępna w 38 językach i zawiera ponad 5 milionów recenzji hoteli. Osobliwością systemu rezerwacji jest to, że zazwyczaj przy rezerwacji pokoju jest pobierany pełny koszt wynajmu pokoju. Jednocześnie strona posiada elastyczny system premiowy. A przy regularnych zamówieniach i bez anulowania, klient otrzymuje status VIP, który daje dostęp do osobistych rabatów.

Ważne: Gwarancja najlepszej ceny.

Hostelworld.com

Serwis dla tych, którzy preferują niskobudżetowe podróże. USerwis zapewnia wiele możliwości zakwaterowania w hostelach na całym świecie: baza danych zawiera 27 000 obiektów w 180 krajach. Tutaj znajdziesz również oferty noclegów w prywatnych apartamentach, B&B, a nawet na kempingach, ale porównanie wszystkich tych opcji z ofertami hoteli na tej stronie nie zadziała.

Booking.com przez długi czas oferował najlepsze opcje rezerwacji, ale całkiem niedawno FAS Russia zabronił tej usłudze wymagać od hoteli oferowania najlepszej ceny za pokoje. Jak pokazała nasza recenzja, Booking.com nie zawsze oferuje najniższe stawki. Oznacza to, że wyszukiwarki takie jak Hotellook, które zbierają informacje z wielu zasobów, stają się najwygodniejszym narzędziem.

Dla porównania sprawdźmy ceny standardowego pokoju dwuosobowego w hotelu DoubleTree by Hilton w Mińsku w dniach 29-30 stycznia 2022

Serwis
Booking.com
Hotellook
Tripadvisor.ru
Bronevik.com*
Trip.com
Agoda.com
Cena, byn. 12 016 11 478 11 953 12 002 10 002

*W bazie Bronevik.com tego hotelu nie było.