Zachowania konsumentów w mediach społecznościowych

W dzisiejszych czasach sieci społecznościowe nie służą już tylko do komunikacji, lecz pomagają w sprzedarzy i kupnie towarów. Czynniki społeczne zawsze odgrywały rolę w nawykach zakupowych konsumentów, ale wszechobecność smartfonów i mediów społecznościowych przeniosła e-commerce na wyższy poziom.

Dziś konsument nie musi wychodzić z domu, aby odkrywać i kupować nowe produkty. Kupujący mogą po prostu przeglądać swoje media społecznościowe w poszukiwaniu inspiracji.

W tym artykule zebrano 14 statystyk dotyczących zachowań konsumentów w mediach społecznościowych w 2021 r.:

  • 81% decyzji zakupowych konsumentów zależy od postów ich znajomych w mediach społecznościowych. (źródło Forbes).
  • 66% konsumentów zainspirowało się na zakup nowej marki po obejrzeniu zdjęć innych konsumentów w mediach społecznościowych. (źródło Stackla).
  • Konsumenci są o 71% bardziej skłonni do zakupu na podstawie rekomendacji z mediów społecznościowych. (źródło Concentration).
  • Na Facebook przypada 50% wszystkich odesłań z mediów społecznościowych i 64% całkowitych przychodów z mediów społecznościowych. (źródło Business Insider).
  • 31% konsumentów twierdzi, że korzysta z mediów społecznościowych, aby znaleźć nowe produkty do kupienia. (źródło Aimia).
  • Osoby w wieku od 20 do 38 lat częściej dowiadują się o nowych produktach z kanałów cyfrowych. (źródło statystyki Facebooka).
  • 84% millenialsów (osoby w wieku od 20 do 38 lat) twierdzi, że treści nieznajomych użytkowników publikowane online mają pewien wpływ na ich zakupy. (źródło Gartnera).
  • 53% konsumentów publikuje treści o produktach na Twitterze, a 48% kupuje te produkty lub usługi po przeczytaniu tych postów. (Źródło SproutSocial).
  • 78% konsumentów twierdzi, że publikacje firm w mediach społecznościowych wpływają na ich zakupy. (źródło Forbes).
  • Klienci są 6 razy bardziej skłonni do kupowania produktów i usług, jeżeli firmy mają zdjęcia swoich produktów na stronach w mediach społecznościowych. (tydzień reklamowy).
  • Konwersja wzrasta o 133%, gdy klienci mobilni widzą pozytywne recenzje przed zakupem. (źródło Bazargolos).
  • 56% konsumentów twierdzi, że podczas zakupów online, oni coraz bardziej są pod wpływem obrazów i filmików z mediów społecznościowych, niż przed pandemią. (źródło Stackla).

Wniosek

Na podstawie zebranych powyżej statystyk możemy stwierdzić, że nawyki użytkowników zmieniły się w kierunku korzystania z sieci społecznościowych, głównie dla zakupów z rekomendacji swoich bliskich przyjaciół, znanych marek i influencerów.