Top 7 nisz marketplace online w latach 2022-2023

W naszym artykule zidentyfikowaliśmy 7 najpopularniejszych nisz na rynku online w latach 2022-2023, w tym:

  1. Internetowe sklepy odzieżowe
  2. Rynki handlu elektronicznego
  3. Usługi dostarczania żywności
  4. Cyfrowe rynki zdrowia
  5. Rynki wspólnych przejazdów
  6. Internetowe rynki rekrutacyjne
  7. Rynki NFT
  1. Internetowe sklepy odzieżowe

Zapotrzebowanie na internetowe sklepy odzieżowe znacznie wzrosło w czasie koronawirusa. Wybuch COVID-19 zmusił ludzi do pozostania w domu i kupowania towarów przez Internet, tworząc w ten sposób nawyk. Konsumenci zdali sobie sprawę z wygody robienia zakupów z domu bez odwiedzania sklepów i marnowania czasu.

Według Statista światowy rynek odzieży wzrośnie z 1,5 biliona dolarów w 2020 roku, oraz do prawie 2,25 biliona dolarów w 2025 roku. Analitycy firmy Croud ustalili, że głównymi powodami zakupów online są:

  • wybór z szerszej gamy produktów (23%),
  • rabaty (22%),
  • oszczędność czasu (17%).

Jeśli chcesz stworzyć marketplace w tym obszarze, mądrą decyzją będzie wykorzystać postęp technologiczny, aby przyciągnąć konsumentów. W tym celu można wykorzystać wirtualną (VR) lub rozszerzoną rzeczywistość (AR). O zaletach VR i AR przeczytasz w naszym artykule: https://artis-media.com.pl/blog/e-commerce-w-metaverse/

  1. Rynki handlu elektronicznego

Handel elektroniczny to branża, która oferuje ogromne możliwości inwestowania w marketplace.

Szacuje się, że do 2040 roku około 95% wszystkich zakupów będzie dokonywanych za pośrednictwem branży e-commerce.

Segment rynku B2B również wykazuje szybki wzrost. Ze względu na wpływ pandemii COVID-19 organizacje musiały tymczasowo zamknąć swoje sklepy stacjonarne i rozpocząć świadczenie usług przez Internet. Starając się dostosować do nowych okoliczności, wiele firm zarejestrowało się na platformach e-commerce B2B, co pozwoliło im obniżyć koszty marketingu, uprościć zarządzanie dostawcami i poprawić satysfakcję konsumentów.

Nie pominięto również mobilnego handlu elektronicznego. Insider Intelligence prognozuje sprzedaż w handlu mobilnym na poziomie 488 miliardów dolarów do 2024 roku, czyli 44% transakcji, przy złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR) na poziomie 25,5%.

  1. Usługi dostarczania żywności

Usługi dostarczania jedzenia online należą do najpopularniejszych nisz rynkowych w 2022 roku i oczekuje się, że będą się cieszyć popularnością w 2023 roku.

Rynek dostaw żywności online będzie rósł w dwucyfrowym CAGR (Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) na poziomie 10,7% w latach 2021-2027. Jednym z głównych czynników napędzających rozwój rynku dostaw jedzenia online, jest rosnące używanie połączeń internetowych i smartfonów, które pozwalają na wygodne i szybkie dostarczanie jedzenia. Na czele z portalami skierowanymi do konsumentów, takimi jak: Glovo, Uber Eats, Wolt, Pyszne pl.

  1. Cyfrowe rynki zdrowia

Popularność internetowych rynków opieki zdrowotnej znacznie wzrosła podczas wybuchu epidemii COVID-19. Zapotrzebowanie na konsultacje oraz wideo i audio wizyty znacznie wzrosło wraz z liczbą ekspertów medycznych, którzy zaczęli świadczyć usługi zdalnie.

Pozwala to wielu osobom uzyskać potrzebną opiekę bez konieczności odwiedzania szpitali, oszczędzając na podróżach z domu do szpitala. Statista podaje, że przychody z wirtualnych konsultacji lekarskich wyniosą ponad 25,11 mln USD w 2022 r. i ponad 33,13 mln USD w 2025 r. Pod tym względem inwestycje rynkowe w tym obszarze rosną.

Zocdoc, przewodni rynek internetowy opieki zdrowotnej, który umożliwia użytkownikom umawianie wizyt i konsultowanie się z lekarzami, odnotował wzrost liczby pracowników służby zdrowia psychicznego dołączających do platformy o około 128%. Firma odnotowała również wzrost liczby dostawców usług medycznych w innych specjalnościach. Do tej pory Zocdoc zebrał 375,9 miliona dolarów.

  1. Rynki wspólnych przejazdów

Wspólne przejazdy, to jedna z najbardziej dochodowych nisz na rynku online w 2021 roku jak w następnych latach. Ankieta przeprowadzona przez Cox Automotive wykazała, że ​​55% uczestników Generacji Z, stwierdziło, że chociaż transport jest niezbędny, posiadanie samochodu nie jest ważne. Co więcej, 45% millenialsów, 34% pokolenia X i 28% boomersów zgodziło się z tym stwierdzeniem. W związku z tym rośnie zapotrzebowanie na usługi wspólnego przejazdu.

Według Research and Markets globalny rynek taksówek wzrośnie z 85,8 mld USD w 2021 r. do 185,1 mld USD w 2026 r., co oznacza wzrost średnio o 16,6%.

Dzięki temu dostawcy usług mobilnych mogą zwiększać zyski. Przewiduje się, że sprzedaż sieci transportowej Ubera przekroczy 35 miliardów dolarów do końca 2023 roku, w porównaniu z zeszłorocznymi 14,15 miliarda dolarów.

  1. Internetowe rynki rekrutacyjne

Branża rekrutacji online odnotowała znaczny wzrost od czasu pandemii. Aby zautomatyzować takie procesy, jak poszukiwanie kandydatów, rozmowy kwalifikacyjne czy onboarding, firmy aktywnie inwestują w rozwój rynku internetowego. Rosnące wykorzystanie urządzeń technologicznych, mediów społecznościowych i giełd pracy to dodatkowe czynniki napędzające rozwój rynku.

Technavio przewiduje, że amerykański rynek rekrutacji online wzrośnie o 2,99 miliarda dolarów w latach 2021-2025, przy CAGR na poziomie prawie 7%. Tak więc uruchomienie start-upu na rynku online ma obiecujące perspektywy pozyskiwania kapitału i generowania zysków.

  1. Rynki NFT

Reprezentujące kryptoaktywa, niezamienne tokeny (NFT) to niematerialne, niezamienne elementy (np. zdjęcia, obrazy, modele 3D, piosenki, filmy) przechowywane w zdecentralizowanej cyfrowej bazie danych typu blockchain.

Według agencji Reuters rynek tokenów NFT eksplodował w drugim kwartale 2021 roku ze sprzedażą na poziomie 2,5 miliarda dolarów, w porównaniu z 13,7 miliona dolarów w pierwszej połowie 2020 roku. Influencer Marketing Hub informuje, że sprzedaż NFT wynosi zazwyczaj od 10 do 20 milionów dolarów tygodniowo.

OpenSea, największy na świecie internetowy rynek NFT dla cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich, wygenerował w ubiegłym roku obrót o wartości ponad 3 miliardów dolarów. Do tej pory startupowi udało się zebrać 427,2 mln dolarów. Więcej o obszarach wykorzystania NFT przeczytasz w naszym artykule https://artis-media.com.pl/blog/branzy-do-wykorzystywania-technologii-nft/

Wniosek

Inwestowanie w rynki internetowe oferuje ogromne możliwości wzrostu i dochodów. Aby przyciągnąć klientów, zdigitalizować procesy biznesowe i zwiększyć sprzedaż, dostawcy dołączają do platform marketplace w różnych sektorach. Konsumenci z kolei doceniają oszczędność czasu, wygodę oraz możliwość zapoznania się z opiniami i ocenami.