Branży do wykorzystywania technologii NFT

W dzisiejszych czasach wszyscy są przyzwyczajeni do myślenia o NFT jako o tokenach używanych do sprzedaży cyfrowych dzieł sztuki, ale istnieje o wiele więcej zastosowań NFT. Marki z różnych branż wykorzystują NFT jako nowe źródło dochodu lub w celu zwiększenia lojalności i zadowolenia klientów.

W naszym artykule przedstawimy branży, prawdziwe aktywa, których można stokenizować, zamieniając je w NFT.

  1. NFT w branży modowej

Branża modowa stopniowo łącząc się z technologią blockchain, przechodzi szybką transformację. Znane na całym świecie marki starają się sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na odzież cyfrową, a główni gracze, tacy jak Adidas i Dolce & Gabbana, opracowują własne NFT i wprowadzają je do metaverse.

Przykłady:

Ralph Lauren uruchomił swoją cyfrową kolekcję odzieży w sierpniu 2021 roku wraz z Zepeto Metaverse.

30 września 2021 roku Dolce & Gabbana ogłosiła, że ​​​​sprzedali dziewięcioczęściową kolekcję mody składającą się zarówno z prawdziwych strojów, jak i ich odpowiedników NFT za około 5,7 miliona dolarów.

W marcu 2021 roku startup KANALE Studios sprzedał ponad 600 par kolekcjonerskich wirtualnych sneakersów za łączną kwotę ponad 3,1 miliona dolarów.

  1. NFT w branży sportowej

Dla przyciągnięcia fanów, firmy coraz częściej wprowadzają kolekcje sportowe. Za pośrednictwem NFT użytkownicy mogą zbierać wirtualne towary, bilety na różne wydarzenia sportowe, karty zawodników, a także autografy gwiazd sportu.

Deloitte przewiduje, że do końca 2022 roku 4-5 milionów fanów sportowych na całym świecie kupi lub otrzyma w prezencie produkty sportowe NFT. Eksperci Deloitte przewidują również, że transakcje NFT dla mediów sportowych przyniosą w tym roku ponad 2 miliardy dolarów transakcji, czyli prawie dwa razy więcej niż w 2021 roku.

Przykład:

Założona w 2018 roku firma Sorare to internetowa gra piłkarska fantasy, która umożliwia graczom wymianę kart z prawdziwymi piłkarzami zarejestrowanymi na blockchainie Ethereum. Dodatkowo klienci mogą tworzyć własne drużyny, z których każda składa się z pięciu kart NFT, rywalizować o pieniądze, zarabiając w eterze (ETH). Paryskiemu startupowi udało się do tej pory zebrać łącznie 739,2 miliona dolarów.

  1. NFT w branży muzycznej

Włączenie niematerialnych zasobów cyfrowych do sektora muzycznego jest jednym z głównych przypadków użycia NFT, o których powinieneś wiedzieć. Dzięki technologii blockchain artyści mogą tworzyć swoje piosenki, dźwięki, albumy i teksty jako NFT. Aby wyeliminować zapotrzebowanie osób trzecich (wytwórnie płytowe, agenci itp.), inteligentne kontrakty można zaprojektować w taki sposób, aby sprzedaż lub procent każdej odsprzedaży trafiał bezpośrednio do artystów.

Przykłady:

W 2021 roku Kings of Leon jako pierwsza grupa wydała album muzyczny w formie NFT. Zespół zorganizował również aukcję sześciu tak zwanych „złotych biletów”, z których każdy zapewniał posiadaczowi cztery miejsca w pierwszym rzędzie na jeden koncert na trasie koncertowej każdego zespołu do końca życia. Zespół poinformował, że ​​w ciągu pierwszych czterech dni sprzedaży udało się zarobić ponad 2 miliardy dolarów.

Snoop Dogg niedawno nabył Death Row Records i teraz chce przekształcić ją w pierwszą wytwórnię płytową w Metaverse z niezamiennymi tokenami.

W marcu 2021 roku Grimes sprzedał sztukę cyfrową o wartości 6 milionów dolarów na aukcji za pośrednictwem internetowego rynku NFT o nazwie Nifty Gateway. Kolekcja składa się z 10 pozycji na sprzedaż, w tym krótkiego filmu z oryginalną piosenką Grimes.

  1. NFT w branży żywnościowej

Firmy spożywcze mogą wykorzystywać NFT i Web 3.0 do promowania swoich produktów i usług, jednocześnie budując świadomość marki. Znani szefowie kuchni, tacy jak Tom Colicchio, tworzą przepisy NFT, potrawy, butelki do wina w edycji limitowanej i nie tylko.

Przykłady:

W 2021 roku TacoBell, żeby uczcić powrót ziemniaków do menu, wprowadził 25 niewymienialnych żetonów. W rezultacie organizacja stała się pierwszą firmą typu fast food, która opracowała NFT. Wszystkie TacoBell NFT zostały sprzedane w mniej niż pół godziny.

Niedawno Gary Vaynerchuk, David Rodolitz i Josh Kapon ogłosili, że planują uruchomienie Flyfish Club, pierwszej na świecie restauracji NFT. Zasadniczo jest to prywatny klub restauracyjny, który zapewnia członkostwo jako NFT. Uczestnicy mogą również uzyskać dostęp do prawdziwych wydarzeń, takich jak imprezy Super Bowl. Dlatego w przeciwieństwie do większości startupów NFT, Flyfish Club oferuje coś namacalnego, a nie tylko zasoby cyfrowe. Od momentu pierwszego wydania, firma zarobiła już ponad 14 milionów dolarów, a obecna sprzedaż wynosi aż 21 milionów dolarów.

  1. NFT w branży edukacyjnej

Niezamienne tokeny mogą stać się innowacjami w dziedzinie edukacji. Studenci mogą korzystać z NFT, aby zaprezentować swoje osiągnięcia akademickie i potwierdzić swoje certyfikaty. Co więcej, stażyści mogą używać NFT jako dowodu swoich stopni naukowych, obecności na zajęciach i innych informacji.

Gdy użytkownicy ukończą kurs, instytucja może zapewnić im certyfikat NFT.

Przykład:

Duke był jedną z pierwszych instytucji, która dostarczyła certyfikaty szkoleniowe w postaci unikalnych wirtualnych tokenów.
Studenci Coursera, którzy ukończą program FinTech firmy Duke Engineering, otrzymują certyfikaty ukończenia NFT.

  1. NFT w branży gier komputerowych

Ponieważ miliony użytkowników na całym świecie grają w gry oparte na technologii blockchain, popyt na NFT w tym sektorze szybko rośnie. Istnieje wiele zastosowań NFT w grach. Dzięki tej innowacji ludzie mogą zbierać, kupować i sprzedawać obiekty cyfrowe, w tym broń, ziemię i ubrania postaci.

Ponadto użytkownicy mogą brać udział w grach, aby zarabiać NFT i zamieniać je na prawdziwe pieniądze. Może to doprowadzić do powstania nowej wirtualnej gospodarki opartej na blockchainie i kryptowalutach.

Wniosek

Dostrzegając możliwość przekroczenia oczekiwań konsumentów, przyciągnięcia odbiorców i uzyskania przewagi konkurencyjnej, wiele firm wydało już własne NFT i włączyło tokeny cyfrowe do swojego ekosystemu. I to dzięki technologii blockchain czy inteligentnym kontraktom firmy czynią własność nieprzekupną, co jest jedną z kluczowych zalet NFT.