Jak treści generowane przez użytkowników mogą poprawić SEO?


Według badania przeprowadzonego przez Backlinko, 91% użytkowników nie dociera do dołu pierwszej strony po kliknięciu linku w wynikach wyszukiwania zapytania. To właśnie ten fakt zachęca firmy do skupienia się na promocji SEO.

W tym artykule wyjaśnimy, w jaki sposób treści generowane przez użytkowników mogą mieć pozytywny wpływ na SEO i rankingi wyszukiwania.

Czym jest SEO dla treści użytkowników?

Zastanów się, co dzieje się po opublikowaniu treści. Załóżmy, że post ma 5000 słów, jest bogaty w słowa kluczowe i stosuje wszystkie najlepsze strategie SEO. Googlebot następnie indeksuje tę treść, decyduje, w jaki sposób uzyska ona punktację w wirtualnej skali EAT (ekspertyza, autorytet i zaufanie), a następnie odpowiednio ją indeksuje.

Teraz wyobraź sobie ten sam post tylko z możliwością pozostawienia komentarza. Każdego dnia w komentarzach będzie publikowanych około 200 nowych słów, a nawet kilka niestandardowych obrazów i filmów pełnych nowych słów kluczowych, linków i interesujących treści. Post znacznie się rozszerzy i zacznie omawiać temat w znacznie szerszym sensie. Gdy Googlebot ponownie ją zindeksuje, zobaczy, że zawartość jest znacznie bogatsza niż wcześniej, więc Twoje pozycje w rankingu mogą się poprawić.

Oczywiście jeden lub dwa komentarze nie zmienią twojego rankingu, ale jeśli zastosujesz niektóre ze wskazówek dotyczących treści generowanych przez użytkowników, które udostępniamy w tym artykule, efekty będą znaczące.

Oto niektóre z podstawowych typów treści generowanych przez użytkowników:

  1. Recenzje

Ten rodzaj treści generowanych przez użytkowników jest korzystny z dwóch powodów. Pierwszym z nich jest zwiększenie rozmiaru treści i wszystkiego, co jest związane z tematem treści. Drugi to Google EAT. Recenzje są jednym z głównych czynników wpływających na wynik w SERP w Google.

Posiadanie pozytywnej pozycji w BBB (Better Business Bureau), Google Business i innych witrynach może znacznie zwiększyć Twoją wiarygodność i pozycję w tej wyszukiwarce, pomagając Ci osiągnąć wyższe pozycje SEO.

  1. Pytania i odpowiedzi

Sekcja pytań i odpowiedzi może być również świetnym dodatkiem do Twojej witryny. Oprócz tworzenia nowych treści pytania zadawane przez odwiedzających rzucą światło na pytania i wątpliwości odbiorców.

  1. Fora

Jeśli dasz ludziom platformę do dyskusji na różne tematy, będą aktywnie z tego korzystać. Wystarczy pokierować dyskusją we właściwym kierunku. Możesz być zaskoczony liczbą użytkowników, którzy chcą pomóc innym lub dać podpowiedzi w tematach, w których się mylą.

  1. Komentarze

Artykuł można znacznie rozbudować, umieszczając na dole sekcję komentarzy. Dając odwiedzającym Twoją witrynę możliwość rozpoczęcia dyskusji, a nawet podkreślenia rzeczy, o których nie napisałeś, pomożesz poszerzyć zakres słów kluczowych i zapytań.

Produktem ubocznym komentarzy jest dowód społeczny. Gdy użytkownicy widzą ożywioną dyskusję toczącą się pod postem, zwiększa to ogólną wiarygodność i moc treści posta. Odwiedzający witrynę odpowiadają, że wielu innych uznało post za pomocny (lub poświęciło czas na rozwinięcie Twojego pomysłu).

  1. Zdjęcia i filmy

Treści wizualne mogą zapewnić wszystko, od rozrywki odbiorców po dostarczanie bardziej odpowiednich treści dla użytkowników, a nawet przekazywanie złożonych lub trudnych koncepcji.

Użytkownicy wolą obrazy od tekstu, ponieważ uważają je za bardziej autentyczne, angażujące i pouczające.

Oto kilka godnych uwagi ulepszeń, które pomogą przenieść Twoją witrynę na wyższy poziom:

Nowe treści

Umieszczenie bloku komentarzy w połączeniu z nowymi postami może znacznie zwiększyć Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Podczas gdy niektórzy użytkownicy mogą zostawić tylko kilka słów, inni napiszą całe eseje, komentując, krytykując lub rozwijając oryginalny pomysł.

Słowa kluczowe z długim ogonem

Zainwestuj swój czas i zasoby w treści, które mają największy wpływ. Zbieraj słowa kluczowe, aby w 100% trafiały w potrzeby grupy docelowej. Tylko firmy z dużymi zespołami ds. treści mogą sobie pozwolić na pisanie dla każdego odpowiedniego słowa kluczowego, bez względu na to, jak mały ruch czy ile czasu zajmie zdobycie pozycji.

Współczynnik odrzuceń

Treści generowane przez użytkowników dają możliwość tworzenia naturalnych linków wewnętrznych: kiedy użytkownik komentuje Twój post, kiedy odpowiadasz albo dodajesz link do innej części witryny, w której temat jest wyjaśniony bardziej szczegółowo.

To spowoduje zmniejszenie współczynnika odrzuceń, co oznacza, że ​​użytkownicy nie wyjdą natychmiast po sprawdzeniu strony docelowej, lecz zamiast tego klikną wewnętrzne linki witryny i zobaczą inne treści.

Czas spędzony na miejscu

Kolejny wpływ treści generowanych przez użytkowników na SEO to wzrost czasu spędzanego przez użytkowników w Twojej witrynie. Generowane przez użytkowników posty, komentarze, obrazy i filmy zwiększają wskaźnik zaangażowania nowych odwiedzających i zapewniają im dłuższy pobyt na stronie.

Google śledzi czas spędzony w witrynie jako jedno z kryteriów rankingowych, chociaż potwierdza to tylko pośrednio. Tak więc każda sekunda, którą Twoi odbiorcy spędzają na oglądaniu treści generowanych przez użytkowników, przyczynia się do Twojego sukcesu SEO.

Wzmianki w mediach społecznościowych

Im więcej szumu społecznościowego wokół Twojej witryny, tym lepiej. Treści generowane przez użytkowników zwiększają liczbę repostów w sieciach społecznościowych. Ponieważ to Twoi użytkownicy udostępniają linki w swoich profilach społecznościowych, Twoja witryna otwiera się na nowych odbiorców, do których wcześniej nie mogłeś dotrzeć.

Chociaż media społecznościowe nie wpływają na twoje rankingi, wpływają na świadomość marki. Im więcej razy pojawia się wzmianka o Twojej witrynie, tym więcej różnych sygnałów rankingowych wysyłasz do wyszukiwarek.

Rozmowa w języku użytkownika

Pisząc treści na swoją stronę, skupiasz się na rankingach. Tekst ma poprawny stosunek słów kluczowych, odpowiednią liczbę zsynchronizowanych linków, tytułów i adresów URL. Mimo to możesz skończyć z postem napisanym bardziej dla Google niż dla Twoich czytelników.
Google na pewno lubi widzieć dobrze zoptymalizowany post, ale ważne jest też używanie języka naturalnego.

Wady treści generowanych przez użytkowników i ochrona przed spamem

Gdy pozwalasz użytkownikom na publikowanie swoich treści bądź przygotowany na użytkowników, którzy będą próbowali wykorzystać sytuację, wysyłając spam lub nieodpowiednie treści.

Przeglądy treści — przejrzyj wszystkie treści UGC przed publikacją. Chociaż może to spowolnić naturalny przepływ treści i zmniejszyć zaangażowanie, gwarantuje, że w Twojej witrynie nie zostanie opublikowane nic szkodliwego.

Filtry słów kluczowych – umieść na czarnej liście kilka słów kluczowych, które są najczęściej kojarzone ze spamem, lub przynajmniej upewnij się, że zawartość z tymi słowami kluczowymi zostanie najpierw sprawdzona.

Moderatorzy Treści Użytkownika. Jeśli planujesz polegać w dużym stopniu na SEO treści generowanych przez użytkowników, moderator może się przydać. Ta osoba będzie obserwować nowo publikowane treści i upewniać się, że wszystko działa zgodne z Twoimi zasadami.

Captcha jest pierwszą linią obrony podczas dążenia do treści generowanych przez użytkowników, ponieważ zapewnia odfiltrowanie wszystkich całkowicie bezsensownych postów i komentarzy.

Wniosek

Treści generowane przez użytkowników mogą być cennym dodatkiem do SEO, prowadząc do większego ruchu. Dając odwiedzającym możliwość wniesienia swojego wkładu, możesz znacznie poszerzyć swoje treści, jednocześnie tworząc linki i wzmianki w mediach społecznościowych.